جراحی بدون بی‌هوشی مغز در شیراز

جراحی بدون بی‌هوشی مغز در شیراز

جراحی تومور مغز بدون بیهوشی و با تکلم کامل بیمار حین جراحی در شیراز با موفقیت انجام شد.

 به گفته پزشک جراح، این عمل جراحی برای برداشتن تومور مغزی نزدیک به قسمت مرتبط با تکلم مغز بیمار بود که تاکنون در کشور گزارش نشده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه صدا و سیما ، دکتر آرش صفاریان با بیان اینکه جراحی‌های مشابه مغزی با هوشیاری بیمار تاکنون درکشور انجام گرفته است، افزود: استفاده از بی‌حسی‌های سطحی و عمقی در قسمت جمجمه سر بدون استفاده از بیهوشی کامل بیمار و استفاده از لوله‌گذاری در دهان برای تنفس مصنوعی حین جراحی، ویژگی برجسته این جراحی نسبت به جراحیهای مشابه مغزی است.

صفاریان روش بکار گرفته شده در این جراحی را تکنیکی نو در بیهوشی جراحی مغز خواند و افزود: تجربه 20 مورد عمل جراحی مغز با هوشیاری بیمار در مرکز جراحی مغز و نخاع بیمارستان شهید چمران شیراز، این تیم جراحی را برای این نوع خاص آماده و توانمندتر ساخت. وی در ادامه گفت: این جراحی 2 ساعت به طول انجامید.

متخصص بیهوشی عضو تیم جراحی گفت: این عمل جراحی با دقت و حساسیت بالا به کمک بیحسی 12 عصب پوستی در ناحیه پوست سر شروع شد و به مراتب برای باز شدن لایه های عمیق تر سر از بی حسی های مربوط استفاده شد به گونه ای که بیمار در طول عمل جراحی بدون احساس درد و با هوشیاری کامل و قدرت تکلم کامل تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دکتر آرش فربد افزود: در این جراحی نحوه صحبت کردن بیمار و پاسخگویی بیمار به سوالات پزشک، به جراح کمک می کند تا ضمن هدایت جراح در مسیر بی‌خطر برای برداشتن تومور، قدرت تکلم بیمار نیز چک شود و مورد آسیب قرار نگیرد.

وی گفت: در جراحیهای دیگر مغزی که نیاز به همکاری بیمار دارد بیمار با بیهوشی و تنفس مصنوعی تحت جراحی قرار می گیرد و در حین عمل جراحی با کم و زیاد کردن میزان بیهوشی بیمار را به همراهی با پزشک می طلبد.
مرکز جراحی مغز و نخاع بیمارستان شهید چمران شیراز، مرکز سنتر جراحی مغز و اعصاب جنوب کشور است که ماهانه 50 عمل جراحی مغز و نخاع در این مرکز انجام می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا