جنجالی‌ترین هتل ایران افتتاح شد

جنجالی‌ترین هتل ایران افتتاح شد

جنجالی‌ترین هتل ایران که اواخر خرداد ماه پرونده تخلفات آن با وساطت رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ختم به خیر شد، امشب با حضور معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ،  این هتل که مساحت آن 75 هزار متر مربع است در 26 طبقه ساخته شده که اوایل امسال پرونده آن در شورای شهر تهران به خاطر چهار هزار و 770 متر تراکم اضافه باز شد که پس از توضیحات قالیباف شهردار تهران و وساطت مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور خرداد ماه امسال پرونده آن بسته شد.
این هتل پنج ستاره که در ارتفاعات شمال غرب تهران ساخته شده از حدود یک ماه پیش بهره‌برداری شد. زمان برگزاری سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که به عنوان محل اقامت پوتین و هیات همراهش انتخاب شد.

این هتل امشب (دوشنبه) هفتم دی ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون رییس‌جمهور، مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حالی که سیدحسین هاشمی استاندار تهران آنها را همراهی می‌کرد، افتتاح شد.
علی‌اصغر امیری، سرمایه‌گذار این هتل در سخنان افتتاحیه با انتقاد به وضعیت پرداخت تسهیلات به پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: نه این قدر ساده‌لوحانه منابع را در اختیار سرمایه‌گذاران بگذارید و نه اینقدر سخت‌گیرانه و نه این قدر که قفل زده‌اند و خودشان دسترسی ندارند. اینطور نباشد که فقط سرمایه‌گذار را تشویق کنیم. این کافی نیست. همراهی تا پایان کار لازم است.

امیری سپس با یادآوری وضعیت تولید و فعالیت کارگاه‌ها اظهار کرد: 25 سال پیش تمام اماکن تجاری در اختیار کارخانجات و مراکز صنعت بود. تمام تولیدات کشور در همین چهارراه‌ها فروخته می‌شد ولی متاسفانه اکنون تمام کارخانه‌ها تفاله شده و بانک‌ها جای آنها را گرفته‌اند و باز هم راضی نیستند و می‌گویند ضرر می‌کنیم. این در حالی است که اثرگذاری یک کارخانه برای رفع معضلات اجتماعی و اشتغالزایی بیشتر است.
او سپس از معاون رییس‌جمهور درخواست کرد که کاری کنند تا نرخ بهره پایین آید و در ادامه گفت: من اگر پول دوستانم را جمع کردم و این هتل را ساختم برای این بود که در سال دست کم پنج درصد از سود به خودم بازگردد در حالی که الان بر نمی‌گردد. کاری کنید که تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

او با درخواست از جهانگیری برای پرداخت باقیمانده وامش از صندوق توسعه ملی گفت: من این هتل را با رانت نساختم. چهار سال پیش با درخواستی که به دولت دادم پرداخت 135 میلیارد تومان مصوب شد که یک سال و نیم بعد این رقم به 91 میلیارد تومان رسید و حالا 50 میلیارد تومان آن را داده‌اند یعنی حدود 10 درصد.
وی بیان کرد: ما خط‌کش سرمایه‌گذاری در گردشگری شدیم. دولت در حال حاضر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند چون می‌خواهد به چشم‌انداز 20 ساله برسد و مطمئن باشید حمایت‌ها بیشتر می‌شود.

 مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم اعلام کرد: با تلاش بخش خصوصی حدود 125 هتل چهار و پنج ستاره در مرحله صدور مجوز تا پیشرفت فیزیکی 90 تا 95 درصد قرار دارد. اتفاقی که در 90 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
وی افزود: اگر موفق شویم با کمک دولت سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی ظرف چهار و پنج سال آینده تسهیلات مورد نیاز را تامین کنیم می‌توان ادعا کرد تمام تاریخ هتل‌سازی ایران از سال 1300 تا 1392 یک طرف و این دولت در طرف دیگر قرار دارد.

سلطانی‌فر سپس از معاون رییس‌جمهور درخواست کرد با اهتمامی که دارد اوامر لازم را صادر کند تا از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی منابع مالی لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تامین شود.
او یادآور شد: ایران در حال حاضر 1100به اضافه 600 هتل آپارتمان دارد که از این میان 130 هتل چهار و پنج ستاره هستند که تلاش می‌کنیم کیفیت آنها را استانداردسازی کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گردشگری را موتور محرکی برای خروج ایران از رکود دانست و گفت: گردشگری گنج پنهانی است که ظرفیت دارد در دو برنامه ششم و هفتم توسعه اقتصاد ایران را متحول کند.
وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت آمریکا گفت: تاکنون از سوی 9 نشریه خارجی و سازمان بین‌المللی ایران به عنوان مقصد اول گردشگری یا جزو پنج مقصد نخست پیشنهادی قرار گرفته است. این نشان می‌دهد مصوبه آمریکا تاثیر چندان جدی در صنعت گردشگری ایران نداشته باشد.

در حاشیه:
هتل پنج ستاره اسپیناس قرار بود در ساعت 17:30 امروز افتتاح شود که با دو ساعت تاخیر همراه بود.
در کلیپی که ابتدای مراسم پخش شد مسئولان هتل مدعی شدند معماری به کار گرفته در این هتل کاملا اسلامی است در حالی که به وضوح معماری غربی در طراحی آن دیده می‌شود.
حسام‌الدین سراج از خوانندگان سنتی به اجرای آواز و موسیقی در این برنامه پرداخت و خطاب به معاون اول رییس‌جمهور گفت: موسیقی میراثی است که باید از انزوا و رکود خارج شود. به آن بیشتر ارج دهید.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا