افزایش1300درصدی پاداش در معاونت‌شهرداری!

افزایش1300درصدی پاداش در معاونت‌شهرداری!

صحن غیرعلنی شورا امروز شاهد بررسی گزارش حسابرسی بودجه سال مالی منتهی به اسفند ۹۲ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود.

علیرضا دبیر در ابتدای این جلسه از مهدی چمران به عنوان رییس شورا تشکر کرد که با وجود فشارها از درون و بیرون شورا جلسات حسابرسی روز دوشنبه در صحن علنی برگزار می شود. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نتیجه گزارش های حسابرسی سازمان ها از شرکت های شهرداری بهتر است؛ تاکید کرد: گزارش هایی که تاکنون از صورت های مالی مناطق شهرداری تهران تهیه شده نشان دهنده وضعیت چندان خوبی نیست. به همین دلیل چند ماه دیگر به شهرداری تهران زمان دادیم تا فرصت کافی برای ارائه اسناد داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دبیر تصریح کرد: هر کاغذی که به حسابرس می دهند اطلاعات مستند نیست. اگر قراردادی بسته شده باید اصل قرارداد امضا شده توسط حسابرس رویت شود. از طرف دیگر یک سند مالی به امضای مدیرعامل و یک عضو هیات مدیره نیاز دارد و اگر سندی بدون این دو امضا ارائه می شود آن سند مورد قبول حسابرس نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دو و نیم تا سه سال بین تصویب اساسنامه در شورا و ابلاغ آن توسط شهردار تهران فاصله زمانی وجود دارد؛ اظهار داشت: ظاهرا اساسنامه ها را روز گذشته به شورا ارائه داده اند و روز شنبه ما این موضوع را بررسی می کنیم. در دو سه سال اخیر هر اتفاقی افتاده باید این موضوع پیگیری شود که چرا شهردار تهران اساسنامه تیپ مصوب شورا را با تاخیر سه ساله به واحدهای شهرداری ابلاغ کرده است؟

دبیر درباره روند قرائت گزارش های حسابرسی در صحن شورا توضیح داد: بعد از آنکه گزارش حسابرسی سازمان ها و مناطق تمام شود گزارش تلفیق بودجه سال ۹۰؛ گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ و گزارش حسابرسی بودجه سال ۹۳ شرکت ها؛ سازمان ها و مناطق شهرداری تهران را در صحن ارائه می دهیم.  

وی از اعضای شورا خواست موضوع حسابرس سال ۹۴ سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران را تعیین تکلیف کنند و عنوان کرد: ما باید قرارداد حسابرسی سال ۹۴ را هر چه زودتر منعقد کنیم. اگر دوستان به تفاهم نامه معترض هستند می توانیم در این قرارداد تغییراتی را اعمال کنیم و یا حتی آن را منحل نماییم.

علیرضا دبیر اضافه کرد: اگر هم نظر شورا این است که روش قدیم پیش گرفته شود هر چه سریعتر در اینباره تصمیم گیری و اقدام کنیم. من سرباز شورا هستم و هر چه جمع بندی نهایی اعضا و شورا باشد را اجرا می کنم.

در ادامه نظاری حسابرس منتخب شورا گزارش حسابرسی بودجه سال مالی منتهی به اسفند سال ۹۲  سازمان حمل و نقل و ترافیک پایتخت را با مبانی اظهار نظر مشروط قرائت کرد.  

علیرضا دبیر در ادامه توضیح داد: از دهم شهریورماه تا ۲۵ آذرماه که این گزارش نهایی شده؛ فرصت ارائه اطلاعات وجود داشته است. عدم افشا به این معنی است که واحدهای تابعه یا اطلاعات نمی دهند؛ یا اطلاعات ندارند و یا اطلاعات شان به کار نمی آید که هر سه مورد نیز خوب نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مقایسه گزارش های حسابرسی سال های ۹۱ و ۹۲ بیان داشت: حسابرس سال ۹۱ شورا بندی را بعد از بعد از بند «اظهارنظر» آورده است اما حسابرس امسال همان بند را قبل از اظهارنظر درج کرده به این معنی که درجه اهمیت بند را بالاتر دانسته و آن را در اظهار نظر نهایی خود تاثیر داده است.

وی درباره این بند توضیح داد: این بند مربوط به زمین ۱۲هزار متری در تپه های عباس آباد است که این سازمان به یکی از بانک ها واگذار کرده و ادعا می کنند این معامله به سازمان ارتباطی ندارد و سازمان املاک این معامله را انجام داده است. در حالی که اسناد کافی برای اثبات این ادعا به حسابرس ارائه نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: «عدم افشای مالی معاملات با اشخاص وابسته» یکی دیگر از ایرادات وارد شده توسط حسابرس شورا است. از سوی دیگر در اساسنامه وقت این سازمان؛ شورای سازمان پیش بینی نشده است. یعنی این سازمان به طور غیرقانونی اقدام به تشکیل شورای سازمان و انتخاب بازرس و حسابرس کرده است.

وی «افزایش صددرصدی قرارداد مشاوره ای» را یکی دیگر از بندهای حسابرسی دانست و گفت: در قراردادها تنها امضای آقای تشکری به عنوان مدیرعامل وجود دارد و امضای نفر دوم که باید از اعضای هیات مدیره باشد موجود نیست.  

وی بیان داشت: از دیگر بندهای گزارش حسابرسی افزایش ۴۵ درصدی حقوق نیروی انسانی از سال ۹۱ به ۹۲ و افزایش هزار و سیصد درصدی پاداش های اتفاقی است. به طوری که پاداش های ۲۸ میلیون تومانی به ۳۸۰ میلیون تومان به مدیران ارشد سازمان افزایش پیدا کرده است.

دبیر در ادامه تاکید کرد: یکی از چند سازمانی که باید به طور مستقیم درآمدش را به حساب خزانه شهرداری واریز کند سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است. از سوی دیگر بر اساس تبصره ۱۴ این سازمان باید ۲۰ درصد از فروش مجوز طرح ترافیک را به مترو اختصاص دهد اما این کار باید بعد از واریز شدن کل درآمد حاصل از فروش طرح ترافیک به حساب خزانه شهرداری انجام شود.  

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: این در شرایطی است که بخشی از وجوه دریافتی فروش مجوز طرح ترافیک به حساب خزانه شهرداری واریز نشده است.

 

دبیر در پاسخ به تشکری هاشمی که متفاوت بودن نتیجه بندهای اظهارنظر گزارش های حسابرسی را عجیب می دانست گفت: آیا قیاس شما با گزارش حسابرس خودتان است؟ وضعیت حسابرسی سال ۹۰ و ۹۱ شما بدتر است و تنها نتیجه نهایی با هم تفاوت دارد اما بندهای حسابرسی یکی است.

علیرضا دبیر از تشکری هاشمی خواست بند «اظهارنظر» را کنار بگذارد و به بندها پاسخ دهد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دولت پول مترو را به مدیریت شهری پرداخت نمی کند؛ تصریح کرد: شهرداری تهران درآمد نفتی ندارد و با عوارض و بهای خدمات مدیریت می شود. در واقع شهرداری با پول مردم مدیریت می شود و ما باید روی حسابرسی ها به شدت حساس باشیم.  

وی با بیان این پرسش که جرا مدیران ارشد شهرداری از حسابرسی خوششان نمی آید؟ خطاب به تشکری هاشمی تاکید کرد: من نسبت به سالهای اول حضورم در شورا اطلاعات بسیار بیشتری به دست آورده ام. از ما نخواهید نظر حسابرس شما را قبول کنیم. همه حسابرسان قسم خورده هستند و روبه رو کردن حسابرس ها کاری حرفه ای نیست.  

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای رفع مشکل شما می توانیم نتیجه نهایی گزارش را کنار بگذاریم اما بندهای حسابرسی باید پاسخ داده شود. بسیاری از بندهای حسابرسی در سال ۹۱ هم تکرار شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا