اصناف دست‌فروشان را به رسمیت شناخت

اصناف دست‌فروشان را به رسمیت شناخت

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: طی توافق با شهرداری قرار است تا دست‌فروشان واجد شرایط روزانه ۴ تا ۶ ساعت در ساعات بعد از ظهر فعالیت کنند.

علی فاضلی در مورد آخرین اقدامات اتاق اصناف برای ساماندهی دست فروشان سطح پایتخت، اظهار داشت: طبق آخرین تصمیمات در منطقه 12 تهران و بازار، کار را شروع کرده‌ایم و آن دسته از دست‌فروشانی که سرپرست خانوار بوده و واجد شرایط هستند،شناسایی و سازماندهی شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی اضافه کرد: این افراد از ساعت 17 تا 23 هر روز می‌توانند در محدوده اماکن بازار به فروش کالا مبادرت کنند.

فاضلی در پاسخ به اینکه نحوه نظارت بر کالاهایی که این افراد می‌فروشند، به چه شکلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بازرسان شهرداری این وظیفه را عهده‌دار شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف ایران به این نکته اشاره کرد که قرار است تا به مرور دست‌فروشان سطح پایتخت در مناطق مختلف به همین شیوه ساماندهی شوند که هفته آینده منطقه 7 تیر هم با هماهنگی اصناف و شهرداری،‌ سروسامان می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تسهیلاتی برای دست‌فروشان در طرح ساماندهی، در نظر گرفته‌اید گفت: برای هر دست‌فروش یک میز، یک روشنایی و یک چادر به‌صورت سرپناه داده می‌‌شود و این افراد مجازند روزانه در ساعات بعدازظهر 4 تا 6 ساعت فعالیت کنند و تنها هزینه‌ اندکی، بابت ارائه تسهیلات باید به شهرداری بپردازند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا