کسری بودجه 87 میلیارد دلاری عربستان

کسری بودجه 87 میلیارد دلاری عربستان

بودجه عربستان برای سال ۲۰۱۶ با حضور «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه این کشور در جلسه شورای وزیران عربستان اعلام شد که در آن ۵۶ میلیارد دلار برای بخش نظامی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بودجه سال 2016 عربستان با حضور «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در شورای وزیران این کشور اعلام شد.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که پادشاه عربستان در سخنرانی افتتاحیه شورای وزیران اعلام کرده که در مرحله بعدی عربستان باید شاهد اصلاحات اقتصادی باشد.

در همین راستا خبرگزاری عربستان «واس»، گزارش داد که درآمد عربستان در سال 2016 (سال آتی میلادی) 513 میلیارد ریال سعودی خواهد بود که هزینه‌های دولت این کشور 840 میلیارد ریال سعودی برآورد شده که به این ترتیب میزان کسری بودجه عربستان 327 میلیارد ریال سعودی (87 میلیارد دلار) خواهد بود که این رقم در 10 سال گذشته در عربستان بی سابقه بوده است.

به این ترتیب 191 میلیون ریال سعودی برای بخش آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است، بخش بهداشت و خدمات درمانی 104 میلیون ریال، بخش خدمات شهری 21 میلیون ریال، بخش امنیتی و نظامی 213 میلیون ریال (56 میلیارد دلار) ، حمل و نقل 23 میلیون ریال، بخش درآمدهای اقتصادی 78 میلیون ریال، بخش اداره عمومی 23 میلیون ریال و 183 میلیون ریال برای موارد غیر مترقبه در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز هزینه شود.

پایگاه خبری «ارقام»، گزارش داده که بر اساس گزارش‌های اولیه درآمد عربستان در سال جاری میلادی 608 میلیارد ریال بوده و هزینه‌های این کشور 975 میلیارد محاسبه شده و به این ترتیب سال 2015 نیز با کسری 367 میلیارد ریالی (97 میلیارد دلار) روبه رو شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا