طلبهای نفتی ایران از هند با اجرای برجام به کشور منتقل می‌شود

طلبهای نفتی ایران از هند با اجرای برجام به کشور منتقل می‌شود

مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی با بیان این که ایران قصد نگهداری پولهای حاصل از فروش نفت در هند را ندارد، گفت: با اجرای برجام بخش زیادی از طلب ایران به یورو از این کشور منتقل می‌شود.

 

حسین یعقوبی میاب، مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی، گفت: اگر وجوه حاصل از فروش نفت در هند رسوب کرده فقط به خاطر مسائل تحریم و بسته بودن کانالهای بانکی است و با بازشدن این کانال دلیلی برای باقی ماندن پولهای حاصل از فروش نفت دراین کشور وجود ندارد.
وی افزود: تا پیش از تحریم نیز ایران بلافاصله پولهای حاصل از فروش نفت را برای تامین نیازهایش به دیگر کشورها منتقل می‌کرد.
یعقوبی تصریح کرد: در جلساتی که چندی پیش در تهران برگزار شد به طرف هندی گفته شد که قصد نگهداری پول حاصل از فروش نفت در هند را نداریم و به محض اجرای برجام دستور پرداخت را صادر می‌کنیم.
مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت بخشی از بدهی نفتی به روپیه، عنوان کرد: ایران خواستار دریافت پولهای ذخیره شده به یورو است.
نماینده بانک مرکزی تاکید کرد: ایران برای پرداخت اقساط فاینانس نیاز به انتقال پولهای ذخیره شده در هند دارد.
وی در خصوص برگشت وضع مبادلات بانکی دو کشور ایران و هند به حالت عادی با اجرای برجام تصریح کرد: مقدمات این کار فراهم شده و حتی حسابهایی افتتاح شده است و منتظر عملیاتی شدن رفع تحریمها هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا