مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور خبرداد

آغاز عملیات اجرایی تجهیز 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان

آغاز عملیات اجرایی تجهیز 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور امروز از آغاز عملیات اجرایی تجهیز 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان خبر داد.

به گزارش ایسنا در گیلان، رضا عظیمی امروز در جلسه هماهنگی آغاز عملیات اجرایی طرح تجهیز و نوسازی ده‌هزار هکتاری استان که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی گیلان برگزار شد،گفت: همکاری موثر دست اندرکاران جهاد کشاورزی گیلان موجب شد که علیرغم محدویت زمانی که وجود دارد، اجرای این عملیات در گیلان آغاز شود و امید می‌رود شاهد موفقیت اجرای این پروژه بزرگ در گیلان باشیم.

وی اضافه کرد: اجرای تجهیز و نوسازی اراضی در هر سه استان شمالی مصوب شده است،اما پیگیری های مسئولین منجر شد تا استارت این کار در گیلان زده شود.

عظیمی با بیان اینکه در کشور 16استان برنج خیز وجود دارد اما چون بیش از 80درصد برنج کشور در دو استان گیلان و مازندارن تولید می شود، وزارت جهادکشاورزی نیز بر این دو استان برای تسهیل تولید برنج متمرکز شده است ،ادامه داد: به همین دلیل اعتبارت لازم برای ارتقای تولید این محصول از جمله تجهیز شالیزارها در این دو استان شمالی انجام خواهد شد.

گیلان رکورددار اجرای عملیات تجهیز و نوسازی شالیزارهای کشور است

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور خاطرنشان کرد:گیلان رکورددار اجرای عملیات تجهیز و نوسازی شالیزارهای کشور است و گامهای موثری در این استان برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد:برنج محصولی استراتژیک است و تجهیز اراضی که ارتقای کشت دوم و تولید مکانیزه برنج را به دنبال دارد،درحال حاضر تجهیز اراضی در اولویت کارهای وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 20سال است که برای تجهیز اراضی شالیزاری برنامه ریزی شده بود، ادامه داد: به نظر می رسید طولانی شدن این پروژه نقطه قوت آن باشد اما زمان زیادی که گذشت و به نیمه راه هم نرسید، همه متوجه شدند که طولانی شدن این پروژه خسران بود. با توجه دولت جدید به بخش تولید و کشاورزی همت شده است تا در برنامه‌ریزی برنامه ششم تجهیز اراضی شمال کشور پایان یابد.

وزیرکشاورزی پیشنهاد اعتبار 300میلیارد تومانی داد

عظیمی با بیان اینکه 50میلیارد تومان برای تجهیز اراضی گیلان در نظر گرفته شده است و این دوره 5سال ادامه دارد، گفت: وزیر جهاد کشاورزی به دولت پیشنهاد داده است تا 300میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی این اراضی تامین اعتبار شود و امید می رود تا دولت و مجلس نیز با این میزان اعتبار موافقت کنند.

وی تاکیدکرد: ما چشم اندازهای خوبی برای اجرای پروژه تجهیز و نوسازی اراضی داریم و ساختار اجرایی مناسب از مولفه‌های مهم این پروژه محسوب می شود.

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور با بیان اینکه می دانیم این پروژه ممکن است در شرایط جوی بدی اجرا شود و دخالت کشاروزان هم در کار پیمانکاران و مشاورین اختلال ایجاد کند، افزود: به همین دلیل لازم است پیمانکارانی توانمند از نظرمالی و با تجربه وارد میدان شوند تا فرودین ماه سالجاری تجهیز اراضی تمام شود و برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا