در آذرماه حجم معاملات مس، آلومینیوم و سنگ آهن افزایش یافت؛

غوغای صنعتی ها در بورس کالا

غوغای صنعتی ها در بورس کالا

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در آذر ماه میزبان دادوستد ۶۵۷ هزار و ۲۱۰ تن انواع کالا به ارزشی افزون بر ۷ هزار میلیارد ریال بود که این معاملات از نظر حجم و ارزش نسبت به ماه قبل ۱۸.۶ و ۳.۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این تالار بالغ بر ۳۳۲ هزار و ۸۷۸ تن انواع محصولات فولادی، ۳۳ هزار و ۶۰ تن انواع مس، ۱۴ هزار و ۶۶۰ تن آلومینیوم، ۳۰۰تن کک متالورژی، ۷۰۰ تن سولفور مولیبدن و ۵۰ کیلوگرم شمش طلا توسط مشتریان خریداری شد. شایان ذکر است حجم معاملات گروه های مس و آلومینیوم در این ماه به ترتیب با رشد ۲۳ و ۱۶۴ درصدی مواجه شد. سنگ آهن نیز در تالار صادراتی این بخش به میزان ۲۷۵ هزار تن برای صادرات به بازارهای جهانی مورد معامله قرار گرفت که از رشد ۱۵۰ درصدی حجم و ۷۴ درصدی ارزش برخوردار شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی جمعا ۸۴۲ هزار و ۹۳۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال به فروش رفت. در این تالار ۲۸۴ هزار و ۴۳۷ تن انواع قیر، ۱۵۷ هزارو ۲۲۸ تن مواد پلیمری،۲۶۵ هزار و ۳۵۰ تن وکیوم باتوم، ۵۶ هزار و ۷۱۶ تن مواد شیمیایی، ۵۱ هزار و ۶۳۰ تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۱۵۰ تن گوگرد، ۱۰۰تن انواع گاز و خوراک و ۵۵۰۰ تن سلاپس واکس توسط مشتریان خریداری شد.

داد و ستد ۴۹۸ میلیارد ریال گواهی سپرده ذرت

طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از ۷۹ هزار تن گواهی سپرده کالایی ذرت خوزستان به ارزش بیش از ۴۹۸ میلیارد ریال بود. در مجموع طی آذر ماه ۳ هزار و ۶۵۲ کشاورز ذرت کار خوزستانی موفق به فروش محصول خود در بورس کالای ایران شدند. در این تالار همچنین ۴۰ تن کنجاله، ۳۴۰ تن شکر، ۲هزار و ۷۲۵ تن روغن خام، ۶۸۰ تن خرما، ۵۲۰ تن جو و ۲۰۰ تن برنج از سوی کارگزاران به فروش رفت.

بر اساس این گزارش ، طی آذر ماه افزون بر یک میلیون و ۵۰۵ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی، کشاورزی و فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در دو بخش صادراتی و داخلی به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت . 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا