نیوزویک: آقای‌کری! چرا از ظریف تشکرمی‌کنید؟

نیوزویک: آقای‌کری! چرا از ظریف تشکرمی‌کنید؟

الیوت ابرامز در نیوزویک نوشت: از زمان امضای توافق هسته ای، ایران با دولت اوباما با تحقیر برخورد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، این نشریه در ادامه نوشته است: مقامات امریکایی امیدوار بودند ایران رویکرد خود را پس از توافق تغییر دهد، اما نه تنها هیچ تغییری در رفتار ایران رخ نداده، بلکه این کشور پا فراتر گذاشته است و نیروهای بیشتری به سوریه فرستاده است.

بعلاوه، تهران دو موشک بالستیک که نقض قطعنامه شورای امنیت است را نیز آزمایش کرده است. اما واکنش و پاسخ دولت اوباما به آن چه بود؟ تنها یک اعلام مخالفت.

منظور من، دقیفا نامه ای است که جان کری به محمدجواد ظریف فرستاده است. ایران جدا از رویکرد تحقیر کننده اش، از قانون جدید ویزای آمریکا در مورد تهران انتقاد کرده است. 

ایران با این سخن که لابی های صهیونیستی قوانین را در امریکا تصویب می کنند، به این قانون واکنش نشان داد. اما امریکا چگونه به این سخنان واکنش نشان داد؟ ایا واشنگن سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران را محکوم کرد؟  ایا یاداوری کرد که تهران مرتکب نقض قطعنامه شورای امنیت با ازمایش موشکی شده است؟ خیر. به جای آن،  جان کری به ایران گفت که دولت اوباما مسلما به دنبال ضرر رساندن به ایران نیست.

جالب است که کری در نامه ی خود از ظریف بابت «دیدار سازنده اش» تشکر می کند. اما ما مطمئنیم که ظریف در آن جلسه به دنبال پیش بردن و حفاظت از منافع ملی خود بوده است و برای چنین کاری او شایسته تقدیر و تشکر از سوی ما نیست.

اگر مخاطب جان کری، وزیر خارجه کانادا بود، لحن نامه خوب و مناسب بود. ظاهرا جان کری بیشتر نگران ناراحت شدن ایران است تا ازادی امریکایی هایی که در تهران زندانی هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا