توضیحات معاینه فنی درخصوص وضعیت خودروها:

80درصد خودروهای تهران معاینه‌فنی ندارد

80درصد خودروهای تهران معاینه‌فنی ندارد

مدیر روابط عمومی مراکز معاینه فنی پایتخت توضیحاتی را در خصوص شائبه‌های ایجاد شده عنوان کرد.

گویا در خصوص وضعیت معاینه فنی در پایتخت با بیان اینکه معاینه فنی الگوبرداری از تست‌های ایمنی و آلایندگی کشورهای مدرن اروپایی است، گفت: معاینه فنی اهرم حاکمیت است تا وضعیت ایمنی و آلایندگی خودروها به طور مداوم رصد شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه حاکمیت باید مدام بر روی خودروها نظارت کند تا خودروها استاندارد خود را از دست ندهند گفت: شهرداری تهران سالهای متمادی توسعه کمی و کیفی مراکز معاینه فنی خود را در دستور کار قرار داده و نرم افزار سامانه مدیریت تحت وب را در مراکز 14 گانه معاینه فنی فعال کرده است و تمام اطلاعات خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند در این بانک اطلاعاتی موجود است.

وی با بیان اینکه از چهار سال پیش که زمزمه‌های اخذ معاینه فنی بدون حضور خودرو مطرح شد، شهرداری تهران تمام مراکز خود را مجهز به دوربین کرده است، گفت: تمامی فرایند پذیرش و سالن‌های تست‌ مجهز به دوربین‌های مداربسته است و تا زمانی که دوربین در مرحله پذیرش پلاک خودرو را ثبت نکند اطلاعات در سامانه نرم افزاری ثبت نمی‌شود.

وی در خصوص تست‌های آلایندگی نیز گفت: اعدادی که در خصوص رد یا قبول خودرو در تست آلایندگی از سوی سازمان محیط زیست اعلام شده و رد یا قبول خودرو بر اساس این تست است.

مدیر روابط عمومی مراکز معاینه فنی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر عدم معاینه خودروهای دارای استاندارد یورو2 گفت: کلاس یورو مربوط به پروسه تولید خودرو است و از معاینه فنی مجزاست.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر امکانات قدیمی معاینه فنی گفت: هر فردی می‌تواند در گوگل سرچ کند و شباهت و تطابق تجهیزات مراکز معاینه فنی شهر تهران با کشورهای مدرن اروپایی را ببیند.

گویا، با بیان اینکه از ابتدای سال 280 هزار خودرو در تهران معاینه شده‌اند گفت: با این حال حدود سه میلیون دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی هستند و بر این اساس می‌توان گفت که 80 درصد خودروهای در حال تردد در پایتخت فاقد معاینه فنی هستند.

وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر دودزا بودن خودروهایی که معاینه فنی نیز دارند گفت:‌ معاینه فنی اهرم حاکمیتی است تا وضعیت خودرو رصد شود و در برخی کشورهای دنیا رانندگان موظفند هر سه ماه یکبار خودروهای خود را کنترل کنند و قطعا خودرویی که از مرکز معاینه فنی با نمره قبولی خارج می‌شود آن لحظه مشکلی ندارد اما ممکن است پس از آن دچار مشکلاتی شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، وزارت کشور، پلیس و محیط زیست تکلیف قانونی نظارت بر مراکز معاینه فنی را دارند، گفت:‌ اگر شائبه‌هایی مبنی بر اخذ معاینه فنی بدون حضور خودرو مطرح می‌شود این سه ارگان باید پاسخگو باشند، اما در تهران سعی کردیم با افزایش نظارت مکانیزه این تخلفات را به صفر کاهش دهیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا