مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اعلام کرد

کاهش 18 درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور

کاهش 18 درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش 18.5 درصدی حوادث فوتی ناشی از کار کشور در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه خلیج فارس، محمد اصابتی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی راهکارهای اجرایی مقاوله نامه کار دریایی ویژه بازرسان کار مناطق ساحلی جنوب کشور، با بیان اینکه آمار حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بالاترین میزان حوادث را دارد، افزود: از مجموع حوادث ناشی از کار در سال 1392 مربوط به بخش ساختمان 48 درصد است اما این رقم در سال 93 با سه درصد کاهش به 45 درصد رسیده است که باید تلاش شود این میزان به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی در ادامه در خصوص مقاوله نامه کار دریایی بیان کرد: سال گذشته جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه کار دریایی پیوست و باید بر اساس چارچوب های مشخص این مقاوله نامه اجرا شود که یکی از بحثهای مهم در این راستا بخش بازرسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اصابتی با بیان اینکه مقاوله نامه کار دریایی با اهدافی که دارد بعنوان یکی از اسناد مهم بین المللی در زمینه تنظیم رژیم حقوقی حاکم بر کشتیرانی تجاری و تأمین شرایط کار شایسته برای دریانوردان، جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت است که مهمترین آن حفظ و ارتقاء حقوق دریانوردان، اجرای کار شایسته روی شناورها و افزایش استانداردهای بین المللی کار در دریا است.

وی با تاکید بر مورد توجه قرار دادن مقررات و الزامات بر نظارت و آموزش های لازم نیز تاکید و اضافه کرد: هرچند تحقق تمامی الزامات این مقاوله نامه با توجه به ابعاد مختلف آن نیازمند زمان و ایجاد ساز و کارهای لازم است اما ساز و کارهای لازم باید فراهم شود و دوگانگی هایی که در این خصوص وجود دارد، باید با هماهنگی های لازم و همکاری حل شود.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه ضرورت رعایت آیین نامه های ایمنی کار در بنادر، بر برگزاری کارگاههای آموزشی، شناسایی خطر و ارزیابی ریسک تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه 50 درصد پست های حوزه بازرسی کار بلاتصدی است از جذب نیرو در این بخش پس از گرفتن مجوز استخدامی خبر داد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا