همزمان با سفر نعمت زاده به کردستان؛

احداث شهرک پتروشیمی درکردستان/ساخت دومین کارخانه لاستیک دراستان

احداث شهرک پتروشیمی درکردستان/ساخت دومین کارخانه لاستیک دراستان

سنندج – همزمان با سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان برای افتتاح و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی، احداث شهرک پتروشیمی در این استان نیز آغاز می شود.

با توجه به اخذ مجوزهای مورد نیاز از سوی سازمان های مسئول و همزمان با سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان، احداث شهرک پتروشیمی به عنوان یکی از اقدامات زیرساختی دولت در این استان آغاز می شود.

درادامه اقدامات دولت تدبیر و امید براي فراهم كردن زيرساخت هاي توسعه صنعتي كردستان، مجوز احداث شهرك صنايع پايين دستي پتروشيمي كردستان صادر شد و آماده سازي و ساخت اين شهرك در سفر سه شنبه وزير صنعت، معدن و تجارت به سنندج آغاز مي شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه صنعتی استان کردستان دارد و در همین راستا از تمامی امکانات موجود در این استان بهره برداری می شود.

محمد دره وزمي با اشاره به سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان گفت: اين شهرك نخستين شهرك تخصصي كردستان است و مجوز تاسیس آن توسط شركت شهرك هاي صنعتي صادرشده است.

وی با اشاره به ویژگی این شهرک تخصصی پتروشیمی در شهر سنندج، بیان کرد: شهرك تخصصي پتروشيمي كردستان با هدف فراهم كردن زمينه ايجاد واحدهاي پايين دستي  پتروشيمي در اراضي يكصد و سي هكتاری شركت پتروشيمي كردستان احداث مي شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یادآور شد: با احداث اين شهرك امكان سرمايه گذاري و احداث واحدهاي پايين دست پتروشيمي براي بخش خصوصي در استان کردستان فراهم مي شود.

وی گفت: پتروشيمي كردستان براي اخذ مجوز ساخت واحدهاي توليد پالت پلاستيكي و كيسه هاي بسته بندي مواد پتروشيمي و کامپوننت های پليمري دراين شهرك اقدام كرده است.

 دره وزمی ادامه داد: با احداث اين شهرك زمينه ايجاد واحدهاي پايين دست پتروشيمي كردستان و مصرف فرآوري مواد توليدي اين كارخانه فراهم مي شود.

وی به زمان افتتاح از کارخانه پتروشیمی کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به روند مناسب کار  کارخانه پتروشیمی کردستان سال ۹۵  به بهره برداری می رسد.

ساخت دومين كارخانه لاستيك كردستان در دستور كار قرار گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به دیگر برنامه های مهم سفر کاری وزیر به استان، اظهار داشت: كارخانه لاستيك سازي كردستان توسط سازمان «ايدرو» با همكاري بخش خصوصي و با ۷۵۰ ميليارد تومان سرمايه گذاري احداث مي شود .

وی به وضعیت و زمان بهره برداری از این پروژه اشاره کرد و افزود: مسئولان پروژه پيش بيني كرده اند اين پروژه، پايان سال ۹۷ به بهره برداري برسد.

وی افزود: با بهره برداري از اين پروژه امكان اشتغال هزار و ۱۵۰ نفر بطور مستقيم فراهم مي شود.

دره وزمی گفت: ۶۰ هكتار زمين مورد نياز احداث كارخانه تملك شده و با كلنگ زني رسمي پروژه توسط وزير صنعت، معدن و تجارت، ساخت آن آغاز مي شود و مقدمات ساخت كارخانه فراهم شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت در راستای توسعه استان کردستان و جبران مشکلات و نقاظ ضعف در حوزه های صنعتی، اظهار داشت: نمايندگان دولت در كردستان اميدوارند با اجراي اين طرح ها آمارهاي بيكاري در كردستان را كاهش دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر استان کردستان ظرفیت های خوبی در حوزه های معدن در اختیار دارد که در صورت وجود برنامه ریزی مناسب و همچنین سرمایه گذاری می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

وی در پایان گفت: رفع بیکاری به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم مطرح است و در همین راستا تمامی تلاش ما این است که بتوانیم برای رفع این دغدغه مردم برنامه های مناسبی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا