تحولی جدید با ساخت فلزات نانو کامپوزیت

تحولی جدید با ساخت فلزات نانو کامپوزیت

گروهی از دانشمندان اعلام کرده که موفق شده اند (ابرفلز) بسازند یعنی ماده ای که بسیار محکم تر و سبک تر از فلزات معمولی است و می تواند به ساخت خودروهای سریع تر و تحول صنایع هوایی و خودرویی منجر شود.


به گزارش نرخ باكس و به نقل از نیوز ویک، مهندسان دانشگاه کالیفرنیا از ترکیب نانوذرات سرامیک کاربید سیلیس و منگنز برای ساخت ترکیب فلزی جدیدی استفاده کرده اند. فلز جدید نسبت استحکام و وزنی دارد که بسیار بالاتر از سایر فلزات قوی بوده و می تواند حرارت های بالا را جذب و تحمل کند بدون اینکه ساختارش تغییر کند.
نانوذرات، مواد با ذرات بسیار ریز هستند که اندازه آنها از 1 تا 100 نانومتر یا به عبارت دیگر یک میلیاردم متر است و با چشم غیرمسلح قابل رویت نمی باشد. هنگام کاهش اندازه ذرات در این سطح می توان به خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوتی دست یافت. در این مورد نانوذرات کاربید سیلیس با منگنز روی ذوب شده ترکیب می شود. کاربید سیلیس ماده بسیار محکمی است که از آن برای ساخت تیغه های برش استفاده می کنند. این فلز نانوکامپوزیت از حدود 14 درصد کاربید سیلیس و 86 درصد منگنز تشکیل شده است.
دانشمندان معتقدند که نانوذرات می توانند قدرت فلزات را ارتقا دهند بدون اینکه از انعطاف آنها بکاهند. این موضوع به خصوص در مورد فلزات سبکی چون منگنز صدق می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا