هواپیمایی خارجی با شئونات اسلامی

هواپیمایی خارجی با شئونات اسلامی

اولین خط هوایی اسلامی مالزی با هدف جذب هرچه بیشتر گردشگر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، این خط هوایی پس از دریافت چراغ سبز از سوی سازمان هواپیمایی مدنی مالزی آغاز به کار کرد و اولین پرواز این خط هوایی نیز از فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به مقصد جزیره لنکاوی در شمال غرب مالزی انجام شد.

هواپیمایی رایانی ایر توسط دو هندو به نام های راوی آلاجندرام و همسرش کارتیانی گویندان در جزیره تفریحی لانگکاوی مالزی که 60 درصد جمعیت آن مسلمان هستند، تاسیس شده است.

خط هوایی رایانی ایر (Rayani Air) خود را اولین خط هوایی در مالزی معرفی کرده است که مطابق با شریعت اسلامی عمل کرده و در تمامی پروازهای آن اصول اسلامی رعایت می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان خط هوایی رایانی ایر، اصول اسلامی در این خط هوایی به طور کامل رعایت می‌شود که از آن جمله می‌توان به رعایت حجاب اسلامی از سوی تمامی پرسنل، خدمه و میهمانداران و عرضه مواد غذایی حلال در آن اشاره کرد.

در این خطوط هوایی هیچگونه گوشت خوک یا نوشیدنی‌های الکلی سرو نمی‌شود و قبل از انجام هر پرواز برای سلامتی خدمه و مسافران ادعیه اسلامی خوانده می‌شود.

کارکنان این شرکت همگی شئونات اسلامی از جمله حجاب را رعایت می‌کنند و غذاهایی که در هواپیماهای این شرکت سرو می‌شوند همگی ذبح حلال هستند.

این خط هوایی در آغاز فعالیت خود تنها به چند مقصد داخلی در مالزی پرواز خواهد کرد و برای پروازهای خود نیز از هواپیماهای بوئینگ 737 استفاده می‌کند. در حال حاضر خطوط هوایی دیگری همچون رویال برونئی، عربستان سعودی و ایران هستند که در آنها شئونات اسلامی به طور کامل حفظ می‌شود.

همچنین شرکت هواپیمایی انگلیسی فرناس تحت تاثیر موفقیت این شرکتها قصد دارد از سال آینده پروازهای مشابهی را ارائه دهد.

رایانی ایر قصد دارد پروازهای خود را در آینده توسعه دهد و بخشی از پروازهای ایام حج را در دست بگیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا