موافقت یکطرفه رژیم صهیونیستی با صادرات گاز به مصر

از مصر انکار از رژیم صهیونیستی اصرار!

از مصر انکار از رژیم صهیونیستی اصرار!

در شرایطی که مصر به دلیل اختلافات قبلی گفتگوهای واردات گاز از رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است، این رژیم با شروع صادرات گاز طبیعی به مصر موافقت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این موافقت نشان ‌دهنده احتمال بهبود روابط بین دو طرف است که به دلیل مسائل انرژی همیشه چالش‌برانگیز بوده است.

یووال اشتینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل می‌تواند در هفت سال آینده پنج میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سایت تمار در دریای مدیترانه به مصر صادر کند.

وی افزود: پس از سال‌ها تاخیر و مجادله ما در حال پیشرفت هستیم و قصد داریم اسرائیل را به عنوان یک قدرت گاز طبیعی منطقه‌ای مطرح کنیم. رژیم صهیونیستی که مدت‌ها واردکننده گاز بود با اکتشافات جدید بزرگ گازی همچون میدان تمار در حال تبدیل شدن به یک صادرکننده گاز طبیعی است.

مصر طی یک قرارداد 20 ساله پیشتر به رژیم صهیونیستی گاز صادر می‌کرد اما این روند در سال 2012 پس از چندین ماه حمله به خط لوله صادرات گاز مصر به اسرائیل از سوی شبه‌نظامیان در شبه جزیره سینا متوقف شد.

یک دادگاه بین‌المللی در ماه جاری اعلام کرد مصر باید حدود دو میلیارد دلار خسارت بابت توقف عرضه گاز به رژیم صهیونیستی بپردازد که به بروز تنش بین دو طرف منجر شد.

مصر اعلام کرده که در خصوص این حکم فرجام‌خواهی خواهد کرد و گفتگوها برای واردات گاز از رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

مشخص نیست که تصمیم رژیم صهیونیستی برای موافقت با صادرات گاز به مصر به این معناست که دو طرف پیشرفتی در حل اختلافات خود حاصل کرده‌اند یا خیر؟

میدان تمار که برآورد می‌شود ذخایری در حدود 280 میلیارد مترمکعب داشته باشد متعلق به شرکت نوبل انرژی واقع در تگزاس است.

موافقت با عرضه گاز رژیم صهیونیستی یه مصر هنوز نیازمند تایید سازمانهای مقرراتی است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا