رئیس پژوهشگاه ارتباطات خبر داد

بومی سازی فناوری اطلاعات در دستور کار

بومی سازی فناوری اطلاعات در دستور کار

رئیس پژوهشگاه ارتباطات از بومی سازی فناوری اطلاعات و آماده سازی جذب فناوریهای پیشرفته در کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد خوانساری امروز در همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات، بومی سازی فناوری و آماده سازی جذب فناوریهای پیشرفته در کشور را از جمله مهمترین وظایف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: در سه تا چهار سال گذشته، 3 فعالیت منسجم در حوزه خدمات توزیع محتوا انجام شده است.

خوانساری با اشاره به لزوم بهینه‌سازی استفاده از پهنای باند برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور، گفت: استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) به عنوان راهکاری برای حل مشکل توزیع محتوا به کار گرفته شده است.

وی بر لزوم سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: متولیان امر باید اقدامات لازم برای بهره گیری از این فناوری پیشرفته را به عمل آورند.

خوانساری اظهار کرد: علاوه بر فعالیتهای پژوهشی، دو کار مشاوره ای و مطالعاتی برای سازمان تنظیم مقررات و شرکت زیرساخت به انجام رسیده است.

وی به گسترش اینترنت و توسعه خدمات مرتبط به آن اشاره کرد و گفت: افزایش محتوای حجیم نیاز به توسعه پهنای باند و زیرساخت شبکه را بیشتر کرده است.

خوانساری مستندات و ملزومات صدور پروانه برای اپراتورهای شبکه توزیع محتوا و طراحی توزیع شبکه محتوا را از جمله کارهای این مجموعه اعلام کرد و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی لازم برای بومی سازی این فناوری را دارا است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش بینی می شود ترافیک دیتا بر روی تلفن همراه در سه تا چهارسال آینده، 10 برابر شود و رشد این ترافیک 3 برابر ترافیک دستگاه های ثابت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه در زمینه خدمات توزیع محتوا، گفت: این پروژه در فاز مطالعاتی از سال ۹۱ در دستور کار این پژوهشگاه قرار گرفته است و طراحی این شبکه و بهینه‌سازی پهنای باند در سال ۹۳ عملیاتی شده است.

خوانساری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ترافیک IP در دنیا تا سال 2016 به یک زیتا بایت برسد، بیان کرد: این ترافیک در پنج سال گذشته پنج برابر شده و در پنج سال آینده سه برابر خواهد شد.

وی گفت: تاخیر زمانی ارائه خدمات اینترنتی از منبع تا مقصد، افزایش کاربران، نامتقارن بودن تقاضای کاربران و نیاز به برخی از خدمات با کیفیت بالا سبب شده تا ارسال بهینه محتوا و غیرمتمرکز شدن توزیع محتوی، مطرح شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:‌ با افزایش سرعت اینترنت و ضریب نفوذ دسترسی آن در کشور شاهد رشد قابل توجهی در تولید و مصرف محتوا در کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه های توزیع محتوی و گسترش آنها علاوه بر کمک به توزیع کیفی محتوا نیاز به سرمایه گذاری های پرهزینه در شبکه توزیع و زیرساخت کشور را کاهش می دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا