در معاملات امروز رقم خورد:

رشد آرام و اندک شاخص بورس

رشد آرام و اندک شاخص بورس

امروز سهامداران بیش از 650 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 145 میلیارد ریال در 41 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.


 

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص توانست بازهم رشدی آرام و اندک را تجربه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات امروز شاخص کل 18 واحد بالا رفت و به عدد 61هزار و 455 واحد رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از 650 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 145 میلیارد ریال در 41 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز نمادهای ایران خودرو و بانک انصار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و رشد 18 واحدی آنرا رقم زدند. این در حالی بود که سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ پارسیان، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس و مپنا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر بودند. در این روز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار اول ، رشد کردند. به این ترتیب شاخص بازار اول 11 واحد نزول را تجربه کرد. شاخص بازار دوم امروز 184 واحد بالا رفت.

در جریان داد و ستدهای امروز بانک ها، قند و شکر و محوصلات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات، در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین کنتورسازی، سایپا شیشه ، ایران تایر، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شیشه رازی، سرمایه گذاری پارس توشه و پگاه آذربایجان غربی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری اعتبار ایران، پارس سرام، کربن ایران، گروه صنعتی بوتان، دارویی سبحان، نفت بهران و ماشین سازی اراک با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کنتورسازی، لوله و ماشین سازی ایران، پالایش نفت بندرعباس، ایران تایر، بانک انصار و آذر آب برترین تقاضاها را داشتند.

این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش متعلق به نمادهای تهران شیمی، دارویی سبحان، حق تقدم سرمایه گذاری آتیه دماوند، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، سرامیک سینا و گلوکوزان بود.

همچنین امروز حق تقدم فولاد مبارکه بیشترین حجم معاملات و بانک ملت بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا