گزارش روز؛

بازار مثبت گروه های کوچک و بزرگ

بازار مثبت گروه های کوچک و بزرگ

بازار در اکثر گروه ها و نمادها برخلاف انتظار اکثر فعالان بازار سرمایه، مثبت و همراه صف خرید دنبال شد. گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل همسو با جو مثبت اکثرا مثبت سپری شدند.

 

بازار در اکثر گروه ها و نمادها برخلاف انتظار اکثر فعالان بازار سرمایه، مثبت و همراه صف خرید دنبال شد. گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل همسو با جو مثبت اکثرا مثبت سپری شدند که در این بین برخی نمادها همچون خبهمن، خاور، خگستر، ولساپا، حتوکا، خزامیا و خشرق از اقبال بیشتری برخوردار بودند و علاوه بر صف خرید رشد قیمتی بیشتری را تجربه کردند. نماد سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا به دلیل ابهام درارائه اطلاعات، متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نیز اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند اما برخی نمادها همچون حکمت، وانصار، البرز، ودی، وگستر و اعتلا با اقبال بیشتر، رشد قیمتی بالاتر و صف خرید به کار خود پایان دادند. از معدود نمادهای منفی گروه های مذکور به ونیکی، کوثر، وپارس، وخاور، وغدیر و وصندوق می توان اشاره کرد. در نمادهای وبملت و حکمت همچنان جابجایی بلوک و معاملاتی پرحجمی رواج داشت. در پایان معاملات معاملات نماد وسپه جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف شد.

گروه پالایشگاهی اکثرا منفی و گروه پتروشیمی اکثرا بعد از شروعی متعادل، منفی به کار خود پایان دادند این در حالیست که نمادهای شراز، شرانل، ونفت، شفارس، شپترو، شسینا، شاراک، شپاکسا، شکلر، شمواد و وپترو پرحجم تر و مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند. شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کرد نرخ های اعلامی توسط ملی و پالایش بر مبنای جدول نرخ و بدون مبنای قیمتی بوده که مورد پذیرش حسابرس شرکت و هیئت مدیره قرار نگرفته است به همین دلیل نیز تهیه و ارایه صورت های مالی 6 ماهه امکان پذیر نیست.

در گروه های فلزی و معدنی، شرکت فایرا عمدتا به دلیل افزایش بهای تمام شده با اعلام تعدیل منفی سنگین و تبدیل سود 110 تومنی به زیان 364 تومانی در عملکرد 6  ماهه مواجه شد. بجز گروه سنگ آهنی و نمادهای ومعادن، فولاژ، فولاد و فخوز مابقی اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای کاما، کبافق، کیمیا، فولای، فمراد، فلوله، فباهنر و هرمز با صف خرید مواجه شدند. نماد کشرق پس از ارائه اطلاعات پیش بینی آماده بازگشایی شد اما به دلیل عدم انطباق درخواست های خریداران و فروشندگان، به روز کاری آینده موکول شد.

در گروه ساختمانی بجز نمادهای ثاژن و ثامان که منفی بودند، مابقی اکثرا مثبت و همراه صف خرید به کار خود پایان دادند. گروه سیمانی اکثرا کم حجم و منفی شروع شدند اما با توجه به جو مثبت بازار آنها نیز با تعادل بیشتری پیگیری شدند اما همچنان حجم محدود معاملات از شرایط سخت این گروه حکایت داشت.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بجز نمادهای فاراک، لبوتان، بترانس و رمپنا که منفی بودند مابقی اکثرا مثبت سپری شدند همچنین نماد آکنتور نیز همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد.

در شروع بازارگروه های قندی، غذایی، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی اکثرا مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند که از ادامه اقبال گروه های کوچک حکایت داشت اما با زمان و ادامه جو مثبت، اکثر صف های خرید گروه قندی عرضه شد و در انتها برخی نمادها حتی نوسانات منفی را نیز تجربه کردند که با توجه به رشد بسیار سریع ماه های اخیر امری منطقی بود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خودرو و وانصار با رشد 18.37 واحدی به ارتفاع 61,455 واحدی رسید که در این بین نمادهای وغدیر و پارسان بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا