"قیمت لوازم خانگی تاپایان سال تغییر نمیکند"

انتقاد‌رییس اتحادیه‌لوازم‌خانگی به کارت‌اعتباری

انتقاد‌رییس اتحادیه‌لوازم‌خانگی به کارت‌اعتباری

رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه نسبت به طرح اعتباری خرید کالا خوشبین نیستم، گفت:قیمت لوازم خانگی تا پایان سال تغییر نمی کند و دچار افزایش نمی شود.

محمد طحان پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه طرح خرید کالا با کارت اعتباری هنوز آغاز نشده، اظهار کرد:دولت به دنبال این بود که با اجرای این طرح در بخش تولید تحرک ایجاد کند اما ما از ابتدا اعلام کردیم که بخش تولید لوازم خانگی با خودرو تفاوت بسیار دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دربخش خودرو دو کارخانه وجود دارد و تعداد خودروها محدود است، تصریح کرد:1000 کارخانه تولید لوازم خانگی داریم که شاید برخی از آنها حدود 200 قلم کالا تولید کنند، بنابراین شرایط عرضه در این بخش بسیار متفاوت است و ممکن است در برخی شهرها تولیدکنندگان نمایندگی نداشته باشند.
رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه تصمیم گیری اولیه درباره این طرح شتابزده بود و سپس با به تعویق انداختن تصمیم گیری طرح لوث شد، گفت:وزارت صنعت باید بخشی از کارها را انجام می داد و کالاهای مشمول این طرح را تعیین می کرد که این کار انجام شد اما بانک مرکزی برای تعیین جزییات طرح و صدور کارت تعلل کرد.
طحان پور با اشاره به اینکه راه های بهتری برای اجرای این طرح وجود داشت که باعث می شد پول به بخش تولید وارد شود، خاطرنشان کرد:ابتدا قرار بود این طرح به کالاهای داخلی اختصاص داده شود اما بانک ها نفع خودشان را در نظر گرفتند و برای دریافت سود بیشتر اعلام کردند که به کالاهای خارجی نیز تسهیلات می دهند.
وی با بیان اینکه بازار از کالا اشباع بوده و انبارها پر است، افزود:بسیاری از تولیدکننده ها شرایط فروش اقساطی را برای مشتریان در نظر گرفتند که متقاضیان بدون این دردسرها می توانند اقدام به خرید کالا کنند ضمن اینکه احتمال آن وجود دارد که برخی کالاها در این طرح با قیمت بالاتری عرضه شود.
رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره چگونگی تغییر قیمت لوازم خانگی تا پایان سال تاکید کرد:در شرایطی که رکود در اقتصاد حاکم است و بازار اشباع شده به نظر نمی رسد قیمت ها تا پایان سال تغییر کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا