رئیس نظام مهندسی معدن مازندران:

بسیاری از معادن مازندران فاقد مسئول فنی هستند

بسیاری از معادن مازندران فاقد مسئول فنی هستند

گروه معادن - رئیس نظام مهندسی معدن مازندران گفت: با وجود 200 هزار مهندس فعال در زمینه معدن، بسیاری از معادن استان فاقد مسئول فنی هستند.

به گزارش ماین نیوز، هادی حمیدیان بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت بالای معدنی بوده و برای بهره ‎برداری از قابلیت های معدنی نیاز به حمایت دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 200 معدن در استان وجود دارد که سرمایه بسیار بزرگی برای مازندران تلقی می شود، تصریح کرد: در کنار این 200 معدن، 200 هزار زمین شناس در نظام مهندسی استان فعالیت می کنند که در زمینه نیروی انسانی نیز استان در این حوزه بسیار غنی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با اعلام اینکه از ظرفیت نیروی انسانی کار بلد در معادن به خوبی استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: معدن داران از ظرفیت این نیروی انسانی به عنوان مسئولان فنی امتناع می کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه نیاز است که سازمان صنعت، معدن و تجارت ورود پیدا کرده و نسبت به به کارگیری افراد فنی و کار بلد به عنوان مسئول فنی اقدام کند.

حمیدیان با اعلام اینکه استفاده از نیروی فنی مجاز به افزایش بهره وری در معادن استان کمک می کند، افزود: با به کارگیری این افراد ضمن افزایش بهره وری گام مهمی برای اشتغال مهندسان معدن نیز برداشته می شود.

وی با اعلام اینکه اشتغال اعضای سازمان را از مطالبات جدی اعضا است، گفت: هیئت مدیره پنجم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و در آینده نزدیک اخبار خوبی از وضعیت ساماندهی اشتغال اعضای نظام مهندسی مخابره می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا