انجمن مالی ایران اسلامی تاسیس شد

انجمن مالی ایران اسلامی تاسیس شد

انجمن مالی ایران اسلامی با هدف ارتقاء ابزارهای مالی تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی صالح‌آبادی امروز در نخستین همایش مالی اسلامی از تاسیس انجمن مالی ایران اسلامی خبر داد و اظهار داشت: کمیته فقهی اسلامی در سال 85 در سازمان بورس تشکیل شد که ابزارهای مالی اسلامی را زیر نظر شورای عالی بورس تصویب می‌کرد.

وی افزود: در بانک مرکزی هم کمیته فقهی و شریعت ایجاد شد که این کمیته با دستور رئیس کل بانک مرکزی به یکی از ارکان این بانک تبدیل شده است.

رئیس انجمن مالی ایران اسلامی با اشاره به تاسیس انجمن متبوع خود گفت: این انجمن حدود 4 ماه است که آغاز به کار کرده و از آذر سال 93 دنبال تشکیل این انجمن بودیم تا در حوزه پول، بانک و بیمه فعالیت کند و مجوز آن از سوی وزارت علوم و تحقیقات صادر شده است.

صالح‌آبادی گفت: انجمن مالی ایران اسلامی با هدف ارتقاء ابزارهای مالی ایجاد شده و در این انجمن به دنبال تحقق اقتصاد اسلامی هستیم تا شاهد ثمرات آن در نظام اقتصاد کشور باشیم.

وی گفت: این انجمن همایش‌های مالی اسلامی، دوره‌های آموزشی و ایجاد بانک اطلاعاتی را در دستور کار خود دارد و امروز در برخی از کشورها انجمن اسلامی از گذشته تشکیل شده است و به دنبال ارتباط با آنها هستیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا