کرمانشاه از نظر پتانسیل های قیرطبیعی بی نظیر است

کرمانشاه از نظر پتانسیل های قیرطبیعی بی نظیر است

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : مرکز قیرطبیعی کشور شهرستان گیلانغرب است که دارای توانایی و ظرفیت بالایی است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه را از نقطه نظر ظرفیتهای موجود در منابع قیرطبیعی ، از بی نظیرترین مناطق کشور دانست و در همین رابطه افزود : نقطه ی ثقل و مرکزیت قیرطبیعی کشور و استان ، شهرستان گیلانغرب است که دارای توانایی و ظرفیت بالایی است.


وی تعداد معادن موجود در گیلان غرب را 30 فقره و افزود :این درحالیست که بیش از دوبرابر این تعداد گواهی کشف نیز وجود دارد


وی در ادامه اظهار امیدواری کرد این بخش ، اشتغالزایی مناسبی را برای منطقه در پی داشته باشد و با استخراج قیر ، تحول خوبی در این بخش از نظر صادرات به وجود آید.


رحیمی ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین ضرورت پرهیز از خام فروشی و تغییر رویکرد به فراوری و ارتقا کیفی محصولات ، گفت : اگرچه در گذشته در بحث قیرطبیعی ، متاسفانه خام فروشی داشته ایم ، اما هم اکنون تحولات موثری در این حوزه صورت گرفته و با انجام مذاکراتی در این زمینه ، دو شرکت تخصصی فراوری با ورود تجهیزات و ماشین آلات مربوطه به استان ، درصدد ایجاد پایگاه فراوری قیرطبیعی درسطح استان هستند.


وی با تاکید بر ظرفیت بالای منابع قیرطبیعی در استان ، ابزار امیدواری نمود در آینده نه چندان دور ، شاهد اشتغال زایی و ارزش افزوده بالاتری برای این محصول باشیم ، ضمن آن که باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشیم که می توانیم از قیرطبیعی ، محصولات جانبی متعددی به دست آوریم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا