در بورس انرژی رقم می خورد؛

رقابت خریداران در عرضه رینگ بین‌الملل گاز مایع پالایش نفت آبادان

رقابت خریداران در عرضه رینگ بین‌الملل گاز مایع پالایش نفت آبادان

در جریان معاملات نخستین روز هفته (شنبه 5 دی 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس و حلال 402 کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند.

 

 

در جریان معاملات نخستین روز هفته (شنبه 5 دی 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس و حلال 402 کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بینالملل مورد عرضه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کل معاملات صورت گرفته برروی کالاهای بازار فیزیکی و عرضه‌های مازاد معادل 4 هزار و 654 تن به ارزشی قریب به 50 میلیارد و 650 میلیون ریال بود.

گفتنی است معاملات گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین‌الملل با ارزشی قریب به 30 میلیارد ریال و حجمی معادل 2 هزار و 500 تن، بیشترین سهم را از حیث ارزش و حجم در کل معاملات این روز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از آن خود کرد.

این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 2 هزار و 231 قرارداد در قالب 34 معامله و معادل 52 هزار و 512 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 19 میلیارد ریال معامله شد. همچنین در آغاز جلسه معاملاتی روز شنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 3 بهمن 94، 4 بهمن 94 و 5 بهمن 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 9 دی 94 متوقف شدند.

همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال، 1 هزار و 550 قرارداد با ارزشی قریب به 19 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است سمانک 951 قریب به 7 میلیارد ریال، سمانک 952 قریب به 2 میلیارد ریال، سمانک 953 قریب به 9 میلیارد ریال و سمانک 955 قریب به 8.5 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفتند.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به 87 میلیارد و 488 میلیون بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز جاری (یکشنبه 6 دی ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تهران، حلال 400، 402، 410 و آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، حلال 402 ،404 و 410 پالایش نفت شیراز و آیزوفید و آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد مختلف عرضه خواهند شد که عرضه‌های نفت‌گاز به مقصد پاکستان از مبادی چابهار و زاهدان، به مقصد اقلیم کردستان عراق از مبادی ساری و تبریز و به مقصد افغانستان از مبادی ساری، مشهد و اصفهان صورت خواهد پذیرفت. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز آتی بورس انرژی را تشکیل می‌دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا