رئیس هیات مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران:

دولت به فعالان صنعتی اعتماد ندارد

دولت به فعالان صنعتی اعتماد ندارد

زنجان - رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: آنگونه كه از شواهد پيدا است دولت اعتمادی به فعالان صنعتی ندارد.

یوسف مرادلو ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات زنجان در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر اینکه با وعده و وعید نمی توان كاری از پیش برد، اظهار كرد: اگر دولت اندكی تدبیر به كار بندد صنعت گران و معدن كاران داخلی دست به دست هم دهند می توانند بدون اتكا به خارج از کشور امور را به خوبی مدیریت كنند اما گویا دولت اعتمادی به آن ها ندارد.

 وی با اشاره به مشكل كمبود مواد اولیه صنعت روی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای صنعتی روی با ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می كنند و شرایط مناسبی ندارند.

این فعال صنعتی خاطر نشان كرد: قیمت جهانی روی كاهش و هزینه های مواد افزودنی افزایش یافته و مواد اولیه اندك است پس در نتیجه اكثر صنایع زیان ده شده اند و اگر شرایط چنین پیش برود تعطیلی كارخانه ها چندان طول نمی كشد.

مرادلو خاطر نشان كرد: تولیدكننده ها به اجبار سر پا هستند چرا كه وضعیت اشتغال نامناسب است و از سویی برای نیروی انسانی سرمایه گذاری شده و نمی توان با تعدیل نیروها بی اعتمادی را بر صنعت حاكم كرد.

وی با تاكيد بر لزوم اتخاذ تدابير مناسب از سوی دولت برای همگرايی صنعت گران تصریح كرد: همه فعالان صنعتی و معدنی منتظر بهبود وضعیت هستند.

مدیر عامل شركت خالص سازان روی زنجان متذكر شد: غیر از واحدهای فلوتاسیون در واحدهای تولید شمش روی، خاك كاملا عادلانه توزیع می شود اما متاسفانه پاسخگوی نیازها نیست.

مرادلو همچنین در خصوص وضعیت معدن مهدی آباد گفت: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت هنوز این معدن فعال نشده است.

وی پیشنهاد كرد: مدیریت، استخراج و فروش مهدی آباد به كنسرسیومی متشكل از فعالان صنعت و معدن واگذار شود و دولت فقط نقش نظارتی را به عهده بگیرد.

مرادلو در پایان تاكید كرد: بنا بر منویات مقام معظم رهبری كار را باید به كاردان سپرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا