معاون وزیر نیرو درگفت‌وگو با تسنیم:

توربین آبی کوچک در وزارت نیرو ساخته شد

توربین آبی کوچک در وزارت نیرو ساخته شد

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و پژوهش گفت: توربین آبی کوچک توسط کارآفرینان و پژوهشگران در وزارت نیرو طراحی و ساخته و در دو نقطه کشور نصب شد.

علی اکبر مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه خدمات در وزارت نیرو نسبت به اوائل انقلاب 5 برابر شده اظهار داشت: قدرت نصب صنعت برق در اوائل انقلاب 7 هزار مگاوات بود که با افزایش توانمندی مهندسان و متخصصان، اکنون با ظرفیت بالای 70 هزار مگاوات نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد سدهای موجود در کشور افزایش 15 برابری دارد گفت: 13 سد در زمان پیروزی انقلاب در کشور وجود داشت که اکنون این تعداد به 200 سد افزایش یافته و این در حالی است که چندین سد در حال ساخت و طراحی است.

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و پژوهش با بیان اینکه نیروی انسانی وزارت نیرو نسبت به اوائل انقلاب تغییرات محسوسی نکرده است بیان کرد: در اوائل انقلاب با توجه به اینکه حجم فعالیت‌های وزارت نیرو به این گستردگی نبود 50 تا 60 هزار نفر فعالیت داشت که اکنون با توجه به گستردگی حوزه کاری وزارت نیرو تعداد نیروهای این وزارتخانه به 70 هزار نفر رسیده است.

مهاجری با اشاره به طرح‌های پژوهشی در وزارت نیرو گفت: دراین وزارتخانه طرح‌های پژوهشی در سه بخش کلان ملی، تحقیقاتی کاربردی و محلی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون دولت 50 طرح تحقیقاتی در سطح کلان ملی دردست اجرا دارد تصریح کرد: سهم وزارت نیرو ازاین تعداد طرح پژوهشی در سطح کلان ملی 5 طرح است.

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و پژوهش از تعیین 26 طرح پژوهشی در وزارت نیرو خبرداد و خاطرنشان کرد: نقشه راه طرح‌های پژوهشی در وزارت نیرو تدوین شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اجرایی می‌شود.

مهاجری از اجرای طرح توربین آبی کوچک در وزارت نیرو خبرداد و گفت:  این توربین‌ با حضور محققان و پژوهشگران این وزارتخانه طراحی و ساخته شده  که پس از تست در 2 نقطه کشور نصب شده است.

وی اجرای طرح توربین بادی در وزارت نیرو مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طرح توربین بادی 2 مگاواتی نقشه راه آن تهیه که این طرح تا سال 1396 ساخته و وارد مدار می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و پژوهش از تهیه نقشه راه توربین گازی درکلاس Fخبرداد و تصریح کرد: قرار است این نوع توربین‌ها در کلاس H توسط پژوهشگران وزارت نیرو ساخته شود که در افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی اثر بخش است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا