میزان بدهی وزارت نفت به سازندگان تجهیزات نفتی اعلام شد

میزان بدهی وزارت نفت به سازندگان تجهیزات نفتی اعلام شد

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت طلب پیمان‌کاران از وزارت نفت گفت: بدهی این وزارتخانه به سازندگان تجهیزات صنعت نفت حدود 800 میلیون دلار است.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت طلب پیمان‌کاران از وزارت نفت اظهار کرد: تاکنون بخش قابل توجهی از بدهی‌های وزارت نفت به سازندگان تجهیزات صنعت نفت پرداخت شده است اما همچنان بدهی شرکت‌های تابع وزارت به پیمان‌کاران سر جای خود است.

وی افزود: با توجه به منابعی که وزارت نفت از محل آزادسازی پول‌های بلوکه شده بدست می‌آورد این امکان وجود دارد که بدهی باقی مانده وزارت نفت به پیمان‌کاران پرداخت شود.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ادامه داد: طبق اعلام وزیر نفت، برای فعال کردن پروژه‌ها در سطح کشور و همچنین پرداخت بدهی‌ها 50 میلیارد دلار نیاز است. به طور مشخص بدهی‌های وزارت نفت به بخش سازندگان تجهیزات صنعت نفت به کمتر از یک میلیارد دلار رسیده و حدود 800 میلیون دلار است.

پدیدار اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری بخش باقی‌مانده بدهی‌ها به سازندگان تجهیزات صنعت نفت پرداخته شود.

به گزارش ایسنا، بیژن نامدار زنگنه - وزیر نفت - در جلسه مشترک با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که اول دی برگزار شد، درباره طلب پیمان کاران از وزارت نفت، تصریح کرد که یک دسته از پیمان‌کاران به طور مستقیم از شرکت نفت و شرکت گاز طلب دارند و دسته دیگر طلب‌هایی است که بخشی از پیمان‌کاران از پیمان‌کاران دست اول وزارت نفت دارند.

به گفته زنگنه، در اکثر موارد 100 درصد پول قرارداد به پیمان‌کاران پرداخت شده است و طلبی از وزارت نفت ندارند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا