افزایش شدید اعلام ورشکستگی شرکت‌ها در بخش انرژی آمریکا

افزایش شدید اعلام ورشکستگی شرکت‌ها در بخش انرژی آمریکا

میزان اعلام ورشکستگی ناخواسته شرکت‌های فعال در حوزه انرژی آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2015، به شدت افزایش یافت و به نرخ این شاخص در زمان رکود بزرگ اقتصادی این کشور رسید.

 

به نقل از اسپوتنیک در سه ماهه پایانی سال 2015 میلادی تعداد اعلام ورشکستگی‌ها  توسط شرکت‌های فعال در حوزه انرژی آمریکا به شدت افزایش یافت.
در حال حاضر نرخ اعلام ورشکستگی ناخواسته از سوی شرکت‌های آمریکایی در بخش انرژی به نرخ این شاخص در زمان بحران اقتصادی بزرگ در این کشور رسیده است.
بحران اقتصادی در سه ماهه پایانی سال 2015، در حوزه انرژی آمریکا به شدت افزایش یافته که یکی از دلایل آن افت مجدد قیمت نفت ارزیابی شده است.
مشکلات موجود در این حوزه در سطح آمریکا موج بزرگی از اقدام ورشکستگی از سوی شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز طبیعی را ایجاد کرده است.
بنا به گفته مقامات پولی ایالت تگزاس آمریکا حجم ورشکستگی‌های ناخواسته اعلام شده در این کشور در ماه‌های پایانی سال 2015 معادل حجم این شاخص در سال‌های 2008 تا 2009 و وقوع رکود بزرگ اقتصادی در این کشور هستند.
این مقامات تأکید کردند که این بحران رشد اشتغال ایجاد شده ناشی از بهبود اوضاع در این بخش را که در گذشته‌ای نه چندان دور امیدوارکننده بود به طور کامل از بین برده است.
در حال حاضر بسیاری از این کشورها منابع پولی خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند نفت را با صرفه اقتصادی تولید کنند.
در حال حاضر 9 شرکت بزرگ انرژی آمریکا به دلیل از دست رفتن امید سرمایه‌گذاران و تأمین کنندگان مالی آنها به شدت تحت تأثیر ورشکستگی قرار گرفته‌اند و به طور کلی حوزه انرژی آمریکا رفته رفته در حال از دست دادن صرفه اقتصادی خود است.
بنا به گفته یکی از محققان بانک مرکزی دالاس آمریکا پایین بودن قیمت نفت مشکلات مالی شدیدی را برای تولید‌کنندگان نفت و گاز در آمریکا ایجاد کرده است و این در حالی است که هزینه‌های تولید نفت در این شرکت‌ها بالاتر از رقبای بین‌المللی آنها ارزیابی می‌شود.
این مقام بانک مرکزی دالاس تأکید کرده است که در صورت ادامه روند کنونی این احتمال وجود دارد که میزان ورشکستگی‌های بخش انرژی آمریکا در سال 2016 افزایش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا