وضع تعرفه 256 درصدی روی واردات فولاد چینی به آمريكا

وضع تعرفه 256 درصدی روی واردات فولاد چینی به آمريكا

به گفته منابع آمریکایی، فولاد مقاوم در برابر خوردگی که از چین وارد شده به قیمت های بسیار پایین و غیرمنصفانه ای فروخته می شود و طبق نتایج ابتدایی حاصل شده از وزارت بازرگانی آمریکا، احتمالا مالیات 256 درصدی برای آن وضع خواهد شد.

 

به گزارش نرخ باكس و به نقل از لایومینت، واردات فولاد از هند، کره جنوبی و ایتالیا نیز با عوارضی هر چند پایین تر روبرو هستند. واردات فولاد از تایوان و شرکت Marcegaglia SpA از کشور ایتالیا عوارضی نخواهند گرفت.
طبق اعلام منابع دولتی ایالات متحده، بیشتر واردات فولاد از کره جنوبی حاشیه دامپینگی حدود 3.25 درصد دارند. بنابراین واردات فولاد از شرکت هیوندایی 3.5 درصد عوارض گمرکی خواهد گرفت.
واردات از ایتالیا به استثنای شرکت Marcegaglia SpA معادل 3.1 درصد مالیات می پردازد. واردات هند نیز از 6.6 تا 6.9 درصد عوارض می گیرد.
شرکت های فولاد آمریکایی از جمله نوکور، یو اس استیل و استیل دینامیکس در ماه ژوئن شکایتی علیه واردات از چین، هند، ایتالیا، کره جنوبی و تایوان تنظیم کردند و مدعی شدند که واردات از این کشورها برای صنایع داخلی ایالات متحده مخرب هستند. در ماه نوامبر دولت ایالات متحده اعلام کرد که به جز تایوان سایر کشورهای مطرح شده به تولیدات داخلی خود سوبسید می دهند که برای شرکت های چینی این رقم تا 236 درصد قیمت محصول اعلام شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا