در جریان معاملات امروز؛

افزایش شاخص کل با رشد دو نماد بزرگ

افزایش شاخص کل با رشد دو نماد بزرگ

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص بورس در اولین روز کاری هفته اندکی بالا رفت.


در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص بورس در اولین روز کاری هفته اندکی بالا رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری شاخص بورس 16 واحد رشد کرد و به عدد 61 هزار و 436 رسید.

همچنین در این روز سهامداران 533 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 106 میلیارد ریال در 31هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز نمادهای کشتیرانی و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 16 واحدی این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و مپنا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

شاخص بازار اول امروز در حالی 42 واحد نزولی شد که شاخص بازار دوم 349 واحد رشد کرد.

همچنین در این روز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه های بانکی، فلزات اساسی و ابزار پزشکی بود که در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

این در حالی است که قند شیرین خراسان، سایپا شیشه، قند مرودشت، صنایع جوشکاب یزد، صنایع شیمیایی فارس، قند هکمتان و شکر شاهرود بیشترین افزایش قیمت ها را داشتند. اما در این روز سهامداران لنت ترمز ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال، ایران خودرو دیزل، سیمان صوفی ، ایران ارقام، صنایع ریخته گری ایران و نوسازی و ساختمان تهران شاهد بیشترین کاهش قیمت ها در سهام خود بودند.

همچنین سهامداران اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کنتورسازی، لوله و ماشین سازی ایران، صنایع شیمیایی سینا، ایران تایر، قند ثابت خراسان و شکر شاهرود سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

گفتنی است در اولین روز هفته دارویی سبحان، تهران شیمی، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، اوراق مرابحه بناگستر کرانه، پارس الکتریک و گلوکوزان بیشترین عرضه ها را داشتند.

همچنین در پایان معاملات امروز کالسیمین بیشترین حجم معاملات و معامله بلوکی بانک خاورمیانه بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا