نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

ارتقا بنگاه‌های کوچک به بزرگ بدون بسترسازی عامل ورشکستگی است

ارتقا بنگاه‌های کوچک به بزرگ بدون بسترسازی عامل ورشکستگی است

اصفهان - نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اگر امروز شاهد ورشکستگی بنگاه‌های کوچک هستیم، علت آن اغلب ناشی از ارتقاء این بنگاه‌ها بدون بسترسازی لازم برای تبدیل شدن به بنگاه های بزرگ است.

مصطفی رناسی ظهر شنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: بزرگترین چالش بنگاه‌های کوچک و متوسط نحوه ارتقا به بنگاه بزرگ است.

وی اعلام کرد: تجارب شکست این قبیل بنگاه‌ها در اقتصاد ایران متعدد است زیرا بدون در نظر گرفتن شرایط و ارتقا سطح مدیریتی، خواستار توسعه و بزرگ شدن هستند.

رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان، مهمترین عامل بروز این چالش را تخصصی ندانستن مدیریت دانست و گفت: در كشورهاي جهان سوم از جمله ایران مدیریت علم محسوب نمی‌شود.

وی وظیفه اتاق بازرگانی را آگهی دادن به اعضا، ارائه مشاوره به بنگاه‌های کوچک در شرایط توسعه یا ادامه فعالیت عنوان و اعلام کرد: ورشکستگی بخشی از یک فعالیت اقتصادی است.

رناسی گفت: ورشکستگی پایان عمر یک بنگاه است نه یک فعال اقتصادی و نباید ترسی از ورشکستگی داشته باشیم.

استاد رشته مدیریت دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: تبدیل شرکت‌ها از وضعیت خوب به عالی، نیاز به افزایش مهارت‌ها و تقویت مدیریت دارد.

علیرضا شیروانی تاکید کرد: بنگاه‌های کوچک با انسان‌های کوچک نمی‌توانند به آرمان‌های بزرگ دست پیدا کنند از اینرو بنگاه ها باید نسبت به توسعه نیروی انسانی توجه کنند.

وی اضافه کرد: برای ارتقا شرکت نیاز به مدیران قله نورد داریم نه صحرانورد که فقط در سطح فعالیت کنند بلکه باید توانایی صعود به قله‌های بزرگ را داشته باشند.

شیروانی تعریف استراتژی را هنر تشخیص قابلیت های شرکت دانست و گفت: یک مدیر شرکت باید توانمندی ها و  نقاط ضعف خود را بشناسد و بر اساس آن شرکت را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: مهمترین رکن واحدهای تولیدی در شرایط امروز ارتقا یادگیری در واحد است که این مهم در شرکت‌های ایرانی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

شیروانی افزود: قیاس بین خود و دیگران یکی از راه‌های ارتقای شرکت‌هایی است که می‌خواهند جهش پیدا کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا