گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد

مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس تهران گزارش بررسی بازارها (بورس، نفت، فلزات اساسی و ارز) را منتشر کرد.


 

بورس تهران گزارش هفتگی بررسی بازارها را منتشر کرد.

مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس تهران گزارش بررسی بازارها (بورس، نفت، فلزات اساسی و ارز) را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بر اساس این گزارش که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، برخی از بورس‌های معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، صنعت ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری با نزدیک به 100 درصد رشد بیشترین و صنعت خودرو و ساخت قطعات با نزدیک به 33 درصد افت کمترین بازدهی را در سال جاری داشته‌اند.

بر اساس گزارش منتشرشده در 30 روز گذشته، شاخص کل (ارزش وزنی) 2.2 درصد و شاخص کل هم‌وزن 3.4 درصد افت را پشت سرگذاشته‌اند. در این بازه‌ی زمانی شاخص کل فرابورس افتی معادل 2.8 درصد را سپری کرده است. در این مدت قیمت سکه 2.7، دلار مبادله‌ای 0.5 و یوروی مبادله‌ای 3.6 درصد افزایش یافته‌اند.

 در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران تعدیل‌شده بر حسب دلار مبادله‌ای 1.2 و برحسب یوروی مبادله‌ای 1.3 درصد افت را پشت سرگذاشته است. این دو پارامتر در بازه‌ی زمانی 30 روزه به ترتیب برابر با 2.6- و 5.6- درصد هستند.

بر اساس گزارش یادشده در هفته‌ گذشته، مخابرات ایران با 70 و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 115.6- واحد به ترتیب بیشترین تأثیر مثبت و منفی را بر شاخص کل بورس تهران به‌جای گذاشته‌اند. در بخش مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله‌، صندوق سپهر اندیشه نوین با 5.4 درصد بیشترین رشد و صندوق شاخصی 30 شرکت فیروزه با 14.7- درصد، بیشترین افت را از آن خود کرده‌اند. در بررسی بورس‌های معتبر خارجی، بورس‌های کوالالامپور و بمبئی با حدود صفر درصد و بورس استانبول با 7- درصد بیشترین و کمترین بازدهی را در 30 روز گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

در میان فلزات اساسی که همگی روندی منفی را از ابتدای سال پشت سرگذاشته‌اند، سرب با 0.2- درصد و نیکل با کمتر از 38- درصد کمترین و بیشترین افت را تجربه‌ کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشرشده، قیمت جهانی نفت نیز از ابتدای سال روندی نزولی را طی کرده و قیمت نفت اپک از ابتدای سال و در 30 روز گذشته به ترتیب حدود 37 و 19 درصد کاهش داشته است.

برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.      

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا