با وجود سقوط آزاد قیمت نفت؛ حفاری‌‌های جدید نفتی در ایران متوقف نشده است

با وجود سقوط آزاد قیمت نفت؛ حفاری‌‌های جدید نفتی در ایران متوقف نشده است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با بیان اینکه با وجود کاهش شدید قیمت نفت اما حفاری چاه‌های جدید نفت کشور متوقف نشده است، گفت: هم اکنون حفاری نزدیک به ۷۰ چاه در میادین مشترک در حال انجام است.

به گزارش نامه نیوز، حیدر بهمنی درباره آخرین وضعیت حفاری چاه‌های جدید نفت و گاز در ایران در دوران کاهش شدید قیمت جهانی نفت، گفت: با وجود کاهش شدید قیمت‌های نفت، اما از ابتدای سال‌جاری تاکنون فعالیت‌های حفاری چاه‌های نفت و گاز در شرکت ملی حفاری ایران یک روز هم متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۵ دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی در ناوگان این شرکت نفتی به طور همزمان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی هزینه ارائه انواع خدمات جانبی صنعت حفاری در شرکت ملی حفاری در مقایسه با شرکت‌های خارجی بسیار پایین تر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صنعت حفاری نفت و گاز ایران حرف اول را در منطقه خاورمیانه می زند، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته علاوه بر حفر چاه‌های نفت و گاز در میادین خشکی وارد حفاری در خلیج فارس هم شده ایم.

وی با اشاره به انجام حفاری چندین فاز پارس جنوبی همچون طرح توسعه فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس، تاکید کرد: هم اکنون حفاری ۲۴ حلقه چاه توصیفی و توسعه ای هم در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از پیشرفتی ۸۵ درصدی برخوردار است و پیش بینی می شود سال آینده حفاری این فاز مشترک گازی به پایان برسد.

بهمنی با اشاره به بومی سازی بیش از ۲۰ هزار قطعه از مجموع ۳۵ هزار قطعه پرمصرف در صنعت حفاری کشور، تاکید کرد: همزمان با تدوین برنامه‌های جدید توسعه ای در شرکت ملی نفت ایران برای دوران پساتحریم، شرکت ملی حفاری در کنار شرکت‌های خصوصی صنعت حفاری آماده اجرای برنامه‌های افزایش تولید نفت ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به سابقه ارائه خدمات فنی و مهندسی در صنعت حفاری در سایر کشورهای جهان همچون لیبی، ترکمنستان و دریای شمال، تاکید کرد: در دوران پساتحریم محدودیتی از نظر فنی و عملیاتی برای حفاری چاه های جدید نفت و گاز در صنعت نفت کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت ملی حفاری در طرح‌های حفاری طرح توسعه میادین نفتی آزادگان جنوبی، آذر و یاران، خاطرنشان کرد: هم اکنون حفاری نزدیک به ۷۰ حلقه چاه در میادین مشترک نفتی توسط شرکت ملی حفاری در حال انجام است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا