سازمان اموال تملیکی اعلام کرد

اموال گروه امیر منصور آریا بالاتر از قیمت پایه تعیین تکلیف شد

اموال گروه امیر منصور آریا بالاتر از قیمت پایه تعیین تکلیف شد

تهران-ایرنا- مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از تعیین تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا به قیمت بالاتر از قیمت پایه خبر داد و گفت: در تلاشیم سهم 27 درصدی از گروه ملی صنعتی فولاد ایران را به بانک ملی ایران که بیشترین سهام این شرکت را دارد واگذار کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان اموال تملیکی، امین دلیری افزود: در صورت واگذاری اموال بابک زنجانی از سوی مراجع قضایی به این سازمان آمادگی تعیین و تکلیف کردن آن را نیز داریم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره عملکرد 9 ماهه این سازمان گفت: میزان فروش اموال منقول در 9 ماهه امسال 89 درصد و اموال غیرمنقول 258 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این درحالی است که در چهار ماهه ابتدای امسال، مجموع فروش سازمان دچار رکود شده به گونه ای که میزان فروش نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 59 درصد کاهش یافته بود.
وی خاطرنشان کرد: برای کمک به چرخه اقتصاد کشور و تولیدکنندگان، در 9 ماهه امسال بیش از چهار هزار و593 میلیارد ریال کالا که اغلب آنها مواد اولیه تولید و دستگاه های صنعتی بوده، به صاحبانشان بازگردانده شده و برای حفظ سلامت جامعه و حمایت از تولیدکنندگان نزدیک به 136 میلیارد و 608 میلیون ریال کالای فاسد و غیراستاندارد در سراسر کشور در این مدت امحاء کرده ایم.
دلیری با یادآوری مشکلات زیرساختی این سازمان در زمینه تامین انبار و نگهداری کالا و همچنین کمبود نیروی انسانی، گفت: با توجه به وظایف جدیدی که بر عهده سازمان اموال تملیکی نهاده شده، برای روان سازی و هر چه مطلوب تر انجام شدن تعیین تکلیف اموال و املاکی که در اختیار این سازمان قرار گرفته است، همایش دو روزه مدیران ستادی و استانی با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد.
وی ادامه داد: در این همایش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ضمن تبیین سیاست ها و برنامه های کلان سازمان، بررعایت مقررات موضوعه و اخذ مجوزهای لازم و انجام صحیح فرآیند تعیین و تکلیف اموال مشمول قانون تاسیس سازمان تاکید کرده و همچنین مقام های شرکت کننده، نظرات خود درباره موضوع های مشترک، انتظاراتشان از سازمان را بیان کردند.
وی ادامه داد: برای همین هدف، قرار است ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایت تلاش خود برای تصویب آیین نامه های باقیمانده قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بعمل آورد.
دلیری با بیان اینکه، همچنین قرار است تبادل اطلاعات مشترک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک به صورت برخط و الکترونیک انجام شود، افزود: برای رصد و پیگیری رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا، ضمن تشکیل کارگروهی مشترک بین سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی، ارتباط و تبادل اطلاعات نیز به صورت الکترونیکی و برخط انجام می شود.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهارداشت: همچنین برای تسهیل و تسریع در تعاملات دوجانبه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اموال تملیکی و سازمان ملی استاندارد تمدید خواهد شد ضمن اینکه برای بررسی اصالت و سلامت کالاهای مربوط به حوزه سلامت سازمان غذا و دارو در اعلام نتایج آزمایش نمونه های اخذ شده از سازمان اموال تملیکی تسریع لازم را اعمال می شود.
دلیری، امانتداری را از خصلت های کارکنان اموال تملیکی برشمرد و افزود: سامانه نظارتی یکپارچه ای در این سازمان راه اندازی شده و در پی این موضوع هستیم که آن را در آینده ای نه چندان دور تقویت کنیم.
وی، تعامل با دستگاه های دیگر، از بین بردن ابهامات و موازی کاری، کاهش قاچاق، صیانت از اموال مردم و دولت را از دستاوردهای دیگر این همایش خواند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا