سیاست های جدید ذوب آهن جهت بهینه سازی شبکه توزیع محصولات فولادی ، فروش و امنیت سرمایه در بازار این محصولات

سیاست های جدید ذوب آهن جهت بهینه سازی شبکه توزیع محصولات فولادی ، فروش و امنیت سرمایه در بازار این محصولات

دنیای معدن -مهندس صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در دیدار با رئیس اتحادیه آهن فروشان کشور ، رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان و دیگر فعالان این حوزه اقدامات اساسی ذوب آهن اصفهان جهت بهینه سازی شبکه توزیع و فروش محصولات فولادی جهت جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان را تشریح نمود .

مهندس صادقی در این دیدار از سیاست های جدید ذوب آهن در راستای جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان  ، امنیت سرمایه در این حوزه از طریق تضمین سرمایه گذاری خبر داد که موجب اطمینان سرمایه گذاران بابت خرید محصولات ذوب آهن اصفهان می شود .

مدیرعامل این شرکت ، امنیت در بازار را برای سرمایه گذاران بسیار ضروری دانست و گفت : ذوب آهن در این راستا سیاست هجینگ ( پوشش ریسک ) در فروش را دنبال می کند به نحوی که سرمایه گذارانی که محصولات این شرکت را خریداری می کنند از حداقل سود تضمین شده برخوردار شوند و در صورت کسب سود بیشتر نیز ، این منفعت به سرمایه گذار می رسد .

وی افزود : بدین منظور و جهت بهره گیری از ابزارهای مالی لازم ، بنگاههای مالی و اقتصادی نیز بکار گرفته می شوند . ضمن اینکه اگر هیچ نهاد مالی در این امر مشارکت نکرد ، ذوب آهن آمادگی لازم را برای این تضمین دارد .

مهندس صادقی ، با اشاره به افزایش 4 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن در هفته گذشته گفت : این افزایش قیمت و همچنین رفع تحریم های کشور که به گفته مسئولان در ماه ‍ژانویه به طور کامل انجام خواهد شد ، نوید رونق بازار محصولات فولادی را می دهد و به ویژه با تلنگر به بازار ساخت و ساز ، شاهد احیاء بازار مقاطع ساختمانی خواهیم بود .

وی ، تغییرات اساسی در شیوه های فروش و اهتمام جدی درجهت مشتری مداری را از دیگر اولویت های این شرکت ذکر نمود و گفت : در گذشته ، ذوب آهن اصفهان تنها فروشنده مقاطع ساختمانی در کشور بود اما اکنون شاهد شکل گیری کارگاههای نوردی در کشورهستیم و لذا باید شیوه های فروش خود را تغییر دهیم . در این راستا مشتری مداری ، حمایت و پشتیبانی از مشتری از زمان فروش تا تحویل کالا از اهمیت اساسی برخوردار است .

تغییر در سبد های محصولات و کوچک کردن این سبدها متناسب با تقاضای مشتریان از دیگر سیاست های جدید فروش ذوب آهن است که مهندس صادقی در این خصوص گفت : باید سبدها را به گونه ای تعریف کنیم که تمام تجار و فعالان این حوزه بتوانند محصولات ذوب آهن را خریداری کنند چرا که سبدهای بزرگ ، فروش این محصولات را به چند خریدار خاص منحصر می سازد .

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد : به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از ایجاد رقابت ناسالم ، فروش از طریق تامین اعتبار که تا کنون جهت پرداخت بدهی های این شرکت صورت می گرفته ، متوقف می شود و کلیه محصولات تنها از طریق ذوب آهن قابل خریداری خواهد بود تا مشتریان اصلی محصولات این شرکت آسیب نبینند .

مهندس صادقی با رد هرگونه انحصار در فروش محصولات ذوب آهن از جمله نوع محصول ، نوع سبد ، قیمت و غیره گفت : هیچ انحصاری برای فروش محصولات این شرکت وجود ندارد و هیچ شرکت ، فرد یا گروهی از امتیاز خاص یا انحصار برخوردار نیست . در این راستا کلیه تعاونی ها و اتحادیه های آهن فروشی که در شهرهای مختلف کشور فعالیت می کنند می توانند مستقیماً به ذوب آهن مراجعه نموده و همکاری لازم با آنها صورت می گیرد . 

مهندس صادقی ، توجه به صادرات را در شرایط رکود فعلی بازار محصولات بسیار مهم دانست و گفت : تلاش می کنیم صادرات سالانه ذوب آهن را به بیش از یک میلیون تن افزایش دهیم و بدین منظور به دنبال ایجاد نمایندگی هایی در کشورهای مختلف جهان هستیم که در این راستا پذیرای فعالان این بازار در بخش صادرات می باشیم و از آنها دعوت می کنیم دراین حوزه مهم با ذوب آهن مشارکت کنند .

وی یکی دیگر از سیاست های برون مرزی ذوب آهن را خرید واحدهای نوردی در کشورهای حوزه خلیج فارس ذکر نمود و گفت : از این طریق می توان با ارسال بیش از یک میلیون شمش به این کارگاه ها ، عملیات نورد را در همان کشورها انجام داد که در راستای توسعه صادرات نقش مهمی ایفا می کند.  

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی دیگر از سیاست های این شرکت را استفاده از توانمندی و تخصص منابع انسانی این شرکت جهت حضور در پروژه های مختلف دانست و گفت : در این راستا با شهرداری اصفهان مذاکرات خوبی صورت گرفت است و بر این اساس اقداماتی انجام می شود .

مدیرعامل ذوب آهن بر اجرای سیاست های مربوط به کاهش قیمت تمام شده محصولات این شرکت نیز تاکید نمود و گفت : کاهش هزینه های تولید از طریق استفاده از مواد اولیه مرغوب و ارزان ، تغییر در روند تولید از جمله استفاده از آهن اسفنجی به جای قراضه ، قیمت تمام شده محصولات این شرکت را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد  .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا