عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

مدیریت بازار با راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی

مدیریت بازار با راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی

با توجه به اینکه کشور ایران هم از نظر جمعیت و مصرف و هم وابستگی به کالاهای خارجی نیاز به تامین ارز دارد، بنابراین راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی می‌تواند به بهبود وضعیت آن کمک کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی را موجب شفافیت بازار ارز در کشور دانست و بیان کرد: هر اندازه مسائل مربوط به حوزه ارز و مدیریت آن و همچنین توزیع مناسب‌ و کنترل ارز مورد توجه بیشتری قرار گیرد و اقداماتی در راستای وضعیت مناسب‌تر آن انجام شود، به طور قطع موجب افزایش شفافیت در این بازار خواهد شد و به نفع اقتصاد کشور است.

ابوذر ندیمی، با اشاره به اینکه راه‌اندازی چنین بازارهایی در جای خود می‌تواند به مدیریت بازار و سیاست‌گذاری در حوزه ارز کمک بسیاری کند، بیان کرد: با چنین رویکردی کشوری مانند ایران که صادرات مواد خام و ساخته شده دارد و همچنین درآمدهای ارزی در حوزه‌های نفت و کالاهای غیرنفتی به دست می‌آورد، از این بازار می‌تواند بهره بسیاری ببرد

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ارز کالایی است که در رابطه با عرضه و مدیریت مصرف معنا پیدا می‌کند، گفت: به این ترتیب هر اندازه در طرف عرضه یا از طریق مدیریت مصرف اقدامات موثرتری انجام شود، بازار ارز از شفافیت بیشتری نیز برخوردار خواهد شد.

وی به سفر هیات‌های مختلف خارجی به کشور و تمایل آنها به سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: در صورتی که نرخ ارز در کشور به صورت واحد تعیین شود و همچنین از نوسان برخوردار نباشد، سرمایه‌گذاران بیشتری به سوی کشور روانه می‌شوند و همچنین شرایطی را فراهم می‌شود تا عرصه بر دلالی‌ها و واسطه‌گری‌های نامولد تنگ‌تر شود.

ندیمی یکی از ملزومات تشکیل بورس ارز را تک نرخی شدن آن دانست و بیان کرد: عرضه همه کالاها با یک نرخ واحد از رانت و فسادهای دیگر جلوگیری خواهد کرد.

منبع: عصر مالی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا