فروش‌فوری‌خودرو مشروط به‌عدم تعهدات‌‌معوق

فروش‌فوری‌خودرو مشروط به‌عدم تعهدات‌‌معوق

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو تنها در صورتی مجاز به فروش محصولات خود به روش فروش فوری خواهند بود که تعهدات عقب افتاده‌ای در آن خودروها نداشته باشند.

 یکی از دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو، تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در این زمینه دیده شده که خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حالی اقدام به فروش فوری برخی محصولات خود با تعهد تحویل حداکثر یک ماهه می‌کنند که هنوز خودروهای فروخته شده پیشین را علی‌رغم فرا رسیدن موعد قید شده در قرارداد، تحویل مشتریان نداده‌اند.

چنین مشکلاتی در خودروسازان داخلی بیشتر در تحویل خودرویی چون ال‌90 دیده شده و البته در شرکت‌های واردکننده خودرو نیز با شدت بیشتری در جریان تحویل محصولات آنها وجود دارد.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو پیش از تحویل دادن تعهدات معوق پیشین، مجاز به فروش جدید به روش فروش فوری نخواهند بود.

در این زمینه در ماده 7 این قانون قید شده است:" هرگونه فروش فوری خودرو منوط به نداشتن تعهدات معوق خواهد بود. تعهدات معوق مربوط به مواردی است که در فروش‌های فوری، تعهداتی طبق قرارداد سررسید شده ولی خودرو تحویل مشتری نشده است".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا