رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

واردات خودروهای آلاینده متوقف شود

واردات خودروهای آلاینده متوقف شود

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: واردات خودروهای آلاینده نقض حقوق مصرف‌کنندگان است بنابراین این اقدام باید متوقف شود.

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با ورود خودروهای خارجی با استاندارد آلایندگی یورو 3 به کشور برخلاف قوانین مربوطه مبنی بر اجباری بودن استاندارد آلایندگی یورو 5، اظهار کرد: سازمان‌های نظارتی به‌ویژه سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخ دهند در حالیه استاندارد آلایندگی اجباری خودروهای وارداتی یورو 5 است، چگونه این خودروها با استاندارد یورو 3 وارد کشور شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این مشکلات آلایندگی و کیفیت مربوط به خودروهای داخلی بود، خاطرنشان کرد: با این حال به نظر می‌رسد در سایه بی‌تدبیر‌ی‌های صورت گرفته این مشکلات به حوزه خودروهای وارداتی نیز تسری یافته است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: این در حالی است که مردم انتظار ندارند خودروهای وارداتی که با قیمت‌های آن‌چنانی وارد کشور می‌شوند مشکلاتی چون آلودگی هوا را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر که شدت آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس پایتخت شده توجه مسوولان به حل چنین مشکلاتی باید افزایش یابد، تصریح کرد: مسوولان نباید اجازه دهند سلامتی شهروندان دستمایه سودجویی تعدادی شرکت واردکننده خودرو که میخواهند به هر طریقی درآمد خود را افزایش دهند، قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این یک کارشناس صنعت خودرو از ابهام در قانونی بودن واردات برخی خودروهای وارداتی خبر داده بود.

همچنین نتایج تست آلایندگی صورت گرفته از سوی یک شرکت بازرسی روی یک دستگاه خودروی کره‌ای مدل 2015، نشان می‌دهد که این خودرو حتی استاندارد آلایندگی یورو 4 را هم پاس نمی‌کند و استاندارد آلایندگی آن یورو 3 است، در حالی‌که طبق قانون، استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی باید یورو 5 باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا