تعاونی‌ها 38 هزار شغل ایجاد کردند

تعاونی‌ها 38 هزار شغل ایجاد کردند

معاون وزیر تعاون از ایجاد بیش از 38 هزار شغل در بخش تعاون طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: میزان صادرات تعاونی‌های مرزنشین در این مدت به 358 میلیون دلار رسیده است.

سید حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال 1393 این رقم 400 میلیون دلار بود که پیش بینی می‌شود تا پایان سال رقم صادرات تعاونی‌های مرزنشین به 400 میلیون دلار برسد.

وی صدور کارت مبادله مرزی را یکی از مشکلات تعاونی‌های مرزنشین عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری و مساعدت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجری صدور کارت، این مشکل هم اکنون برطرف شده و تا کنون برای یک میلیون و 700 هزار تعاونی مرزنشین، کارت مبادله مرزی صادر و یک میلیون و 50 هزار کارت تحویل شده است.

کلانتری عمده محصولات صادراتی تعاونی‌ها را پسته، زعفران و فرش نام برد و ابراز امیدواری کرد: تعاونی‌ها در عرصه رقابت با بازارهای بین المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون در ادامه از تشکیل 2600 تعاونی جدید در هشت ماهه امسال خبر داد و میزان اشتغالزایی این تعداد تعاونی را 38 هزار و 700 نفر ذکر کرد.

به گفته وی، 44 هزار و 838 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد تعاونی‌های جدید به 3200 تعاونی افزایش یابد.

کلانتری از فارس با 283 تعاونی و خراسان رضوی با 271 تعاونی به عنوان استانهای حایز بیشترین تعداد تشکیل تعاونی نام برد.

وی افزود: از مجموع تعاونی‌های به ثبت رسیده در 9 ماهه امسال، 979 تعاونی در گرایش خدماتی، 680 تعاونی کشاورزی، 503 تعاونی صنعتی و132 تعاونی مسکن هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا