سی‌ان‌بی‌سی در گفت‌وگو با کارشناس انرژی اعلام کرد

قیمت نفت خام تا اواخر سال 2016 افزایش نخواهد یافت

قیمت نفت خام تا اواخر سال 2016 افزایش نخواهد یافت

ریتیکا شاه/گزارشگر

«بهبود نفت به این شکل ادامه پیدا نخواهد کرد» این جمله‌ای است که تام کلوزا تحلیل‌گر انرژی روز پنجشنبه به سی‌ان‌بی‌سی گفت.

این تحلیل‌گر اظهار کرد: «به نظر من آنچه اکنون در روزهای پایانی سال می‌بینیم که بازی مسخره است. این بهبود قیمت نفت در ماه‌های فوریه و مارس با تغییر وضعیت پالایشگاه‌ها نیز دوباره تغییر خواهد کرد. به نظرم به سطوح قیمت 32 تا 33دلار در ازای هر بشکه مشابه دسامبر 2008 می‌رسیم و در آن نقطه می‌ایستیم.»

قیمت نفت دبلیوتی‌آی که شاخص نفت خام امریکاست پس از چندین سال دوباره از نفت برنت حوزه دریای شمال پیشی گرفته‌است

در آخرین روز معاملات نفت در بازار جهانی، نفت ایالات متحده امریکا با 1.3درصد افزایش به قیمت 37.99دلار در ازای هر بشکه معامله می‌شد.

کلوزا معتقد است زمان زیادی لازم است تا بهای نفت خام حقیقتاً بهبود پیدا کند.

او اظهار کرده‌است: «به نظرم کسانی که به بازار گاوی امید دارند می‌توانند همچنان امیدوار باشند اما بهتر است انتظار نفت با قیمت 50دلار یا بیشتر را در اواخر سال 2016 داشته باشید.» او تأکید کرده‌است که در صورت بروز یک اتفاق ژئوپلیتیکی بزرگ فراتر از داعش که بتواند تولید نفت را به خطر بیندازد می‌توان انتظار داشت قیمت نفت به سرعت افزایش پیدا کند.

ایالات متحده امریکا در زمینه قیمت بنزین در شرایط جالبی قرار گرفته‌است. در حالی‌که قیمت نفت بسیار پایین آمده قیمت بنزین هنوز بالاست. این برای پالایشگران معنایی دارد.

قیمت نفت دبلیوتی‌آی که شاخص نفت خام امریکاست پس از چندین سال دوباره از نفت برنت حوزه دریای شمال پیشی گرفته‌است. در حالی‌که نفت دبلیوتی‌آی به قیمت 38.10دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است نفت برنت به قیمت 37.88دلار در ازای هر بشکه در بازارهای جهانی معامله شده‌است. شکاف معکوسی که در رابطه با این دو شاخص ایجاد شده‌است می‌تواند وضعیت بازار نفت را دگرگون کند.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا