بانک مرکزی روسیه خبر داد

اسکناس‌های جدید روسیه به افتخار کریمه

اسکناس‌های جدید روسیه به افتخار کریمه

آلانا پتروف/گزارشگر

روسیه آنقدر کریمه را دوست دارد که اسکناس‌های جدیدی به افتخار این منطقه طراحی کرده‌است.

این طراحی جدید قطعاً برای آزردن اوکراین و متحدانش است. روسیه در اوایل سال 2014 طی یک همه‌پرسی شتابزده کنترل کریمه را به دست گرفت و آن را از دست اوکراین خارج کرد.

ارزش هر اسکناس 100روبلی برابر با 1.42دلار است. (در آن زمان که روسیه هنوز به کریمه نرفته بود ارزش این اسکناس 2.75دلار بود)

این حرکت سیاسی و نظامی در کریمه باعث جدا شدن روسیه از سایر نقاط غربی جهان شد و ایالات متحده امریکا، اروپا و چند کشور دیگر را بر آن داشت که برای تنبیه این کشور راه تحریم را در پیش بگیرند. اکنون بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی روسیه تحریم اقتصادی شده‌اند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده‌است که اسکناس‌های جدید از روز چهارشنبه در بازار در دسترس خواهند بود. 20میلیون نسخه از این اسکناس‌های 100روبلی به چاپ رسیده‌است.

ارزش هر اسکناس 100روبلی برابر با 1.42دلار است. (در آن زمان که روسیه هنوز به کریمه نرفته بود ارزش این اسکناس 2.75دلار بود).

طراحی این ارز قصری در کریمه را در یک سمت خود نشان می‌دهد و در سمت دیگر ساختمانی در یکی از شهرهای کریمه یعنی سواستوپول را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی روسیه اظهار کرده‌است که این طراحی به گونه‌ای صورت گرفته که افراد می‌توانند به کمک گوشی همراه خود تاریخچه آن را با اسکن طرح به دست بیاورند.

اسکناس جدید در حالی به بازار می‌آید که روبل به پایین‌تر سطح خود در برابر دلار امریکا رسیده‌است.

روبل روسیه طی دو سال گذشته نیمی از ارزش خود را از دست داده‌است. در این مدت اقتصاد روسیه با فشارهای تحریم و کاهش قیمت نفت دست‌وپنجه نرم کرده‌است.

روسیه یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان نفت و گاز در جهان است. اما به دلیل کاهش قیمت نفت دچار مشکلاتی شده‌است.

علاوه بر آن جنگ‌هایی که در ناحیه اوکراین داشته باعث سرزنش این کشور از سوی جامعه جهانی شده‌است؛ به همین خاطر فشارهایی بر آن وارد شده‌است.

رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه روسیه را تا نیمه سال 2016 تمدید کنند. هدف آن‌ها تحت فشار قرار دادن این کشور برای اتمام جنگ در اوکراین است.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا