روزنامه کاروکارگر نوشت:

هیچ ارگانی مسئولیت توزیع برنج های آلوده رانمی پذیرد

هیچ ارگانی مسئولیت توزیع برنج های آلوده رانمی پذیرد

روزنامه کار و کارگر امروز در گزارشی نوشت: با توجه به اظهارات مجلسی ها و شرکت بازرگانی دولتی ایران، هیچ ارگانی مسوولیت توزیع برنج های آلوده رانمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزنامه کاروکارگر امروز می خوانیم: در حالیکه این روزها شاهد شنیدن اخباری مبنی بر توزیع برنج های آلوده در بازار هستیم این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شده ومجلسی ها معتقدند که مسوول توزیع برنج های آلوده وزارت جهاد کشاورزی است ، این در حالیست که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد و تمامی برنج‌های عرضه شده توسط این شرکت به بازار سالم است

به گزارش کاروکارگر یکی از اعضاء کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در موضوع توزیع برنج‌های آلوده معاونت حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد، گفت: ما وزارت جهاد کشاورزی را مسئول این موضوع می‌دانیم و باید مستندات خود را برای دلایل این موضوع به کمیسیون ارائه دهد.
ناصر صالحی‌نسب در رابطه با توزیع و فروش برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته بین مردم، اظهار داشت: به‌صورت کلی کمیسیون‌های مختلف مجلس به‌ویژه کمیسیون کشاورزی حساسیت ویژه‌ای نسبت به مواد غذایی وارداتی دارد به همین منظور موضوع برنج‌های آلوده نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون فصل برداشت برنج در استان خوزستان است، افزود: واردات برنج در این شرایط به هیچ عنوان قابل قبول نیست زیرا کشاورزان داخلی خود می‌توانند نیاز مردم را تأمین نمایند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در موضوع توزیع برنج‌های آلوده معاونت حفظ نباتات و قرنطینه وزارت کشاورزی باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: ما وزارت جهاد کشاورزی را مسئول این موضوع می‌دانیم و باید مستندات خود را برای دلایل این موضوع به کمیسیون ارائه دهد.
صالحی‌نسب اضافه کرد: در حال حاضر وزارت کشاورزی باید مستندات خود را به کمیسیون کشاورزی ارائه دهد. البته هفته آینده دو جلسه در کمیسیون کشاورزی مجلس برای بررسی این مستندات برگزار و نظرات نهایی اعلام خواهد شد
این در حالیست که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص اخباری مبنی بر عرضه برنج فاسد توسط شرکت بازرگانی دولتی به بازار گفت: اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد و تمامی برنج‌های عرضه شده توسط این شرکت به بازار سالم است.
علی قنبری با بیان اینکه مشکل اصلی شرکت بازرگانی دولتی مشکل ذخیره‌سازی برنج است، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای جلوگیری از زیان کشاورزان واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است فرصت واردات این محصول اندک است و همین امر مشکلاتی را در زمینه ذخیره‌سازی این محصول برای تامین نیاز بازار داخلی موجب شده است.
وی افزود: ذخیره‌سازی استراتژیک برنج مدنظر است و به همین خاطر نیاز به واردات 300 هزار تن از این محصول وجود دارد و شرکت بازرگانی دولتی ایران باید برنج خریداری شده جدید را جایگزین برنج ذخیره شده در سال گذشته کند و این برنج‌ها که هنوز تاریخ مصرف آنها به پایان نرسیده وارد بازار می‌شود. بنابراین اخبار منتشر شده مبنی بر عرضه برنج ناسالم به بازار توسط این شرکت صحت ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا