نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

جای تعطیلی بیشتر برای صنایع باقی نمانده است

جای تعطیلی بیشتر برای صنایع باقی نمانده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت با وضع مشوق‌های تولیدی، سرمایه گذران را به مناطق محروم راغب کند گفت: تحقق این امر، علاوه بر حل مشکلات اشتغال و تولید، شرایط مناسبی برای صادرات فراهم فراهم می‌کند.

علا میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط صنایع پس از اجرای برجام، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که صنایع ما بیشتر از این زمین بخورند و صنایعی که قرار بوده متوقف شوند تا به امروز شده‌اند.

وی اضافه کرد که در شرایط پسا تحریم قرار نیست دروازه های ما به روی تولیدات خارجی باز شود و افزود:اکنون که روابط ما با اروپا توسعه پیدا می‌کند به مصلحت کشور نیست، واردات را آزاد بگذاریم و این واردات بخواهد، با تولیدات داخلی ما رقابت کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به همه هیئت‌های خارجی که به ایران می آینده این تذکر داده شده است که مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید،ورود به ایران را در دستور کار خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران، بستری برای واردات کالاهای خارجی نیست خاطر نشان کرد: کشور‌های زیادی در اطراف ایران مصرف کننده هستند که با تولید مشترک صادرات محور  با دیگر کشور‌ها، تعامل مناسبی خواهیم داشت.

میرمحمد صادقی تصریح کرد: دولت درشرایط فعلی اقتصاد کشور باید امنیت اقتصادی واقعی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کند و با وضع قوانینی، سرمایه گذار ها  را به سرمایه گذاری در مناطق محروم راغب کند.

وی افزود: ایجاد کارخانجات صنعتی در مناطق محروم کشور، به دلیل اشتغالزایی که خواهد داشت، لازم است که تا مدت معینی از پرداخت مالیات معاف و در مجموع مشوق‌های تولیدی داشته باشند.

میرمحمد صادقی اظهار کرد: با تحقق این امر علاوه بر اینکه مشکلات تولید و اشتغال حل خواهد شد، با تولید بیشتر شرایط مناسبی برای صادرات فراهم می‌شود.

این مقام مسئول گفت: صاردات ما در حال حاضر حدود 50 میلیاد دلار است اما با فراهم آوردن شرایط لازم، این قابلیت در کشور وجود دارد که به زودی  و  ظرف 2 تا 3 سال آینده این رقم به 100 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا