رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نرخ جهانی بنزین کمتر از ۱۰۰۰ تومان است

نرخ جهانی بنزین کمتر از ۱۰۰۰ تومان است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قیمت جهانی بنزین با توجه به قیمت کنونی نفت زیر هزار تومان است، گفت:رقابتی شدن عرضه بنزین در وضع کنونی نشان می دهد که قیمت آن باید کاهش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا تاجگردون در مورد طرح ویژه وزارت نفت برای آزادسازی قیمت بنزین و تبدیل شدن جایگاه‌های عرضه سوخت به سه کلاس اظهار کرد: مجلس دولت را مکلف کرده و این اجازه را داده که اگر کسی می تواند، بنزین با کیفیت وارد و بتواند آن را با قیمت های متفاوت عرضه کند.

وی با بیان این‌که اگر وزارت نفت برای بخش خصوصی رقابت ایجاد کند از بار دولت کاسته و بر فضای رقابتی افزوده می شود، اظهار داشت:در اروپا قیمت بنزین در جایگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و دلیل آن کیفیت متنوع بنزین های توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی بنزین با توجه به قیمت کنونی نفت زیر هزار تومان است، ادامه داد: اگر هم اکنون بنزین توسط بخش خصوصی وارد و عرضه شود کمتر از 900 تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح بار تورمی ندارد و اگر به بخش خصوصی اجازه داده شود بنزین وارد و عرضه کند و فضای رقابتی شکل بگیرد اثرات تورمی مثبت و کاهنده دارد که به نفع مردم است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که بنزین تک نرخی، بنزین عرضه شده توسط دولت است به خانه ملت گفت: رقابتی شدن عرضه بنزین در وضع کنونی نشان می‌دهد قیمت آن باید کاهش یابد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا