گسترش موج مخالفت با روش های سوسیالیستی در اقتصاد ایران/ صداهایی از مجلس هم شنیده می شود

گسترش موج مخالفت با روش های سوسیالیستی در اقتصاد ایران/ صداهایی از مجلس هم شنیده می شود

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - اقتصادنیوز نوشت: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه در خصوص انحلال سازمان حمایت گفت که زمانه عوض شده و نمی‌توان با سوسیالیسم زندگی کرد.

ایرج ندیمی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به رقابتی شدن تولید نیاز دارد گفت: اقتصاد ایران در فضای کنونی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی است بنابراین اگر کنترل و نظارت بیش از حد درخصوص قیمت‌ها صورت گیرد منجر به فرار سرمایه ها از کشورمان خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دوران سوسیالیسم گذشته است گفت: منظور از رقابتی شدن بازارها این است که اجازه دهیم آحاد مردم فعالیت آزادانه اقتصادی داشته باشند و انحصار تولید عرضه کالاها از بین رود که این خود منجر به شکسته شدن قیمت ها خواهد شد.

او افزود: لازمه آزادسازی قیمت‌ها این است که بستر رقابت در اقتصاد کشور ایجاد شود آنگاه شاید دیگر نیاز نباشد که در همه کالاها نظارت قیمتی داشته باشیم و اجازه ندهیم کالاها با قیمت واقعی به دست مردم برسد.

ندیمی گفت: البته بنده طرفدار این نیستم که هر کالای کم کیفیتی با قیمت بالا به دست مصرف کنندگان برسد و بهتر است که نهادهای نظارتی در چنین شرایطی وارد کار شوند تا کالایی که به دست مردم می‌رسد هم کیفیت مناسب و هم قیمت عادلانه داشته باشد.

او گفت: طبیعی است که همه ما نگران طبقات پایین جامعه و دهک‌های کم درآمد هستیم و نباید اجازه دهیم که تورم به صورت افسار گسیخته بالا رود که خوشبختانه سیاست دولت در این جهت حرکت می‌کند.

22339

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا