واکنش پوتین به افت قیمت جهانی نفت

واکنش پوتین به افت قیمت جهانی نفت

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به اعضای دولت این کشور هشدار داد که باید برای اقدام در شرایط قیمت پایین نفت و گاز و دیگر مواد خام تولیدی روسیه آماده باشد.

پوتین روز پنجشنبه در جلسه دولت روسیه با حضور دیمیتری مدودیف نخست وزیر این کشور، گفت: باید برای وضعیتی که قیمت پایین محصولات صادراتی روسیه و نفت و گاز به عنوان کالاهای اصلی صادراتی برای مدت طولانی ادامه بیابد، آماده شویم.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین بر لزوم آمادگی دولت روسیه برای اقدام در شرایط تحریم های خارجی اعمال شده از سوی غرب و آمریکا بر این کشور تاکید کرد.
رییس جمهوری روسیه گفت: باید برای گرفتن نتایج مطلوب از این شرایط تلاش و از امکانات موجود برای این منظور استفاده کنیم. مشکلات موجود باید محرکی برای افزایش کارآیی امور اقتصادی و اقدامات اجتماعی شود.
قیمت نفت در ماههای اخیر در بازار جهانی کاهش یافته است بطوری که در شرایط کنونی یک بشکه نفت برنت حدود 37 دلار عرضه می شود.
«آلکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه امروز اعلام کرد: روسیه در سال 2015، صادرات نفت خام خود را در مقایسه با یک سال قبل ، 7/5 درصد افزایش داد و 238 میلیون تن (یک میلیارد و 761 میلیون بشکه) نفت به کشورهای مختلف صادر کرد.
بر اساس اطلاعات وزارت انرژی روسیه، نوواک گفت: افزایش صادرات نفت خام روسیه برای نخستین بار در شش سال اخیر صورت گرفته است.
وزیر انرژی روسیه همچنین به افزایش تولید و صادرات گاز روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: روسیه در سال 2015 حدود 633 میلیارد مترمکعب گاز تولید و بیش از 190 میلیارد متر مکعب به کشورهای مختلف صادر کرد.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، بخش اصلی درآمدهای ارزی روسیه از صادرات نفت و گاز به ویژه نفت خام تامین می شود و سقوط بهای نفت در بازار جهانی موجب کاهش شدید درآمدهای ارزی این کشور و تشدید بحران اقتصادی شده که از یک سال پیش دامنگیر این کشور شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا