در گفتگو با اقتصاد آنلاین پاسخ داده شد؛

چرا ارز تک نرخی نشد؟

چرا ارز تک نرخی نشد؟

دولت یازدهم از زمانی که اداره امور را در دست گرفت وعده داد که ارز را تک نرخی کند، اما این وعده از سال 93 به تعویق افتاده و اکنون به سال آینده موکول شده است.

وحید شقاقی در گفت و گو با افتصاد آنلاین درباره وعده دولت برای تک نرخی شدن ارز و عدم تحقق آن، تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت باید تک نرخی شدن ارز در اقتصاد باشد، به طوری که دولت باید ضمن ثبات بخشیدن به فضای اقتصادی، نرخ ارز بهینه و واقعی را مشخص کند.

وی در ادامه با اشاره به قیمت فعلی ارز در بازار آزاد، گفت:با توجه به شرایط موجود نمی‌توان به کاهش نرخ دلار امید داشت و افزایش دلار تا حدود چهارهزارتومان نیز حتی دور از انتظار نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در ادامه درباره اینکه آیا اکنون زمان مناسبی نبود که دولت نرخ ارز در بودجه را بالاتر تعیین کند، اظهار کرد:به نظر می رسد دولت نگران افزایش نرخ تورم بوده چرا که افزایش نرخ ارز بر قیکت بسیاری از کالاها تاثیر گذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین که چرا دولت به سمت ارز تک نرخی حرکت نکرده و وعده ای را که داده عملی نمی کند؟ خاطرنشان کرد:اکنون زمان مناسبی برای تک نرخی شدن ارز نیست زیرا منابع ارزی دولت کافی نیست و اگر دولت ارز را تک نرخی کند مانند آنچه در اوایل دهه هفتاد رخ داد، بازار، ارز تک نرخی را پس زده و قیمت ها سر به فلک می کشد.

شقاقی تاکید کرد:سیاست تک نرخی شدن ارز زمانی کارآمد است که بانک مرکزی منابع کافی داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا