چین، نفت ایران را به مغولستان صادر می‌کند

چین، نفت ایران را به مغولستان صادر می‌کند

وزیر نفت با اشاره به درخواست مغولستان برای واردات نفت از ایران، گفت: امکان صادرات ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت ایران از طریق شرکت‌های چینی به این کشور آسیایی وجود دارد.

اولین دور مذاکرات رسمی نفتی جمهوری اسلامی ایران و مغولستان توسط بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و «لوندگ پوروسورن» وزیر امورخارجه مغولستان به میزبانی تهران انجام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات محورهای مذاکرات انجام شده با طرف مغولی، گفت: مغولستان علاقه‌مند به خرید نفت از ایران است اما چون این کشور به دریا راه ندارد، تنها راه صادرات نفت به مغولستان از طریق شرکت‌های چینی است، بنابراین در صورت توافق دو کشور، ایران نیز مشکلی برای صادرات نفت به مغولستان ندارد.

وزیر نفت با اعلام اینکه در این جلسه ایران اعلام آمادگی کرد که با توجه به ظرفیت‌های موجود، ایران می‌تواند برای دوره‌های کوتاه مدت تربیت نیروی انسانی کشور مغولستان را در بخش نفت، برعهده بگیرد که ترتیبات لازم برای این امر اتخاذ خواهد شد، تاکید کرد: مغولستان علاقه‌مند به خرید نفت از ایران است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه در صورتی که دو کشور چین و مغولستان در این زمینه به توافق برسند، ایران نیز مشکلی برای صادرات نفت به مغولستان ندارد، تصریح کرد: ایران می‌تواند نیاز اندک این کشور آسیایی را به نفت که به میزان ٥٠ تا ٦٠ هزار بشکه در روز است، تامین کند.

در همین حال، «لوندگ پوروسورن» وزیر امورخارجه مغولستان پس از دیدار و گفتگو با وزیر نفت ایران به منظور گسترش و تعمیق همکاری‌ها با ایران در حوزه نفت اعلام آمادگی کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا