روسیه: لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا نباید به بازار آسیب برساند

روسیه: لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا نباید به بازار آسیب برساند

وزیر انرژی روسیه گفت: تصمیم آمریکا برای لغو ممنوعیت صادرات نفت خام خود نباید بازار جهانی نفت را تحت تأثیر قرار دهد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، گفت: تصمیم ایالات متحده آمریکا برای لغو ممنوعیت صادرات نفت خام خود بازار جهانی نفت را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.
قیمت نفت به کمتر از ٤٠ دلار برای هر بشکه رسیده که در ١١ سال گذشته بی سابقه گزارش می شود. دلیل این کاهش قیمت، عرضه بیش از حد نفت خام در بازار اعلام شده است.
هفته گذشته، کنگره آمریکا به لغو ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکا که ٤٠ سال است پابرجاست رأی مثبت داد. این ممنوعیت پس از آن که تولیدکنندگان  نفت خام در اوایل دهه ٧٠ عرضه نفت را به بازارتحریم کردند و سبب شدند تا قیمت بنزین به شدت افزایش پیدا کند و تورم شدیدی در کشورهای مصرف کننده نفت ایجاد شود، شکل گرفت.
به گفته نواک: این تصمیم نباید در بازار تأثیرگذار باشد و این کشور (آمریکا) یک واردکننده نفت خام است و باید نفتش را به بازار خود بفروشد.
شرکت ویتول آمریکا نخستین شرکتی است که برای برداشته شدن این ممنوعیت درخواست کرد.
بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور، در سال ٢٠١٤ روزانه ١٩ میلیون بشکه نفت خام مصرف داشت که یک پنجم از کل مصرف نفت خام جهان را دربر می گرفت. این در حالی است که این کشور حدود یک چهارم از نفت مصرفی خود را از کشورهای دیگر وارد کرد.
نواک ادامه داد: شرکتهای نفتی روسیه در حال بررسی سناریوهایی هستند که در زمانی که قیمت نفت به ٣٠ دلار در هر بشکه برسد خود را مدیریت کنند. تولید نفت روسیه در سال ٢٠١٥ به روزی ١٠ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا