کاهش قیمت نفت در دولت یازدهم توافق ظالمانه و نانوشته است

کاهش قیمت نفت در دولت یازدهم توافق ظالمانه و نانوشته است

سخنگوی دولت گفت: در یک تحریم میزان صادرات نفت ایران را کاهش دادند و در یک توافق ظالمانه پشت پرده و نانوشته، قیمت نفت ایران در ابتدای دولت یازدهم از ١٠٨ دلار به ازای هر بشکه به حدود ٣٠ دلار کاهش یافت.

 

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شب گذشته (چهارشنبه دوم دیماه) در نشست شورای اداری استان سمنان با اشاره به بودجه ٢٧٦ هزار میلیارد تومانی سال ٩٥، گفت: در این بودجه ٢٠١ هزار میلیارد ریال از منابع غیرنفتی باید تامین شود، همچنین در بودجه سال ٩٥ فقط ٦٦ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت تامین می شود.
وی با اشاره به اعتبار ٢٣٦ هزار میلیارد تومانی سال ٩٤ گفت: بودجه سال ٩٥ نسبت به امسال با وجود محدودیتهای مختلف، افزایش یافته است که ٥٩ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان از آن برای اجرای طرحهای عمرانی در نظر گرفته شده است.
نوبخت با بیان این که دکتر روحانی به دادن وعده های بلندمدت معتقد نیست و بر وعده هایی که در همین دولت محقق شود، تاکید دارد، تصریح کرد: در ورود گروههای تجاری خارجی به ایران در این شرائط نیز، ایران به دنبال سرمایه گذاری و استفاده از فناوری این گروههاست تا بتواند تولیدات داخلی را در بازارهای جهانی که در اختیار خارجیهاست به فروش برساند.
سخنگوی دولت با اشاره به حق فروش فقط یک میلیون بشکه نفت ایران در شرائط تحریم، گفت: قانونی که برای اجرا روی میز بود و دولت جلو آن را گرفت، این بود که ارسال نفت در برابر غذا باشد و فروش نفت ایران در حد ٣٠٠ هزار بشکه باشد.
نوبخت افزود: در یک تحریم میزان صادرات نفت ایران را کاهش دادند و در یک توافق ظالمانه پشت پرده و نانوشته، قیمت نفت ایران در ابتدای دولت یازدهم از ١٠٨ دلار به ازای هر بشکه به حدود ٣٠ دلار کاهش یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: درآمد کشور از فروش نفت سه سال پیش ١٢٠ میلیارد دلار بود و اکنون به حدود ١٣ میلیارد دلار کاهش یافته است، اما انتظارها از دولت به این اندازه کاهش نیافته است.
وی گفت: همه از دولت یازدهم انتظار دارند پروژه ها به همان سرعت جریان داشته باشد و از مواردی مانند پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان پرسیده می‌شود.
نوبخت با بیان این که رشد اقتصادی کشور از منفی ٦,٨ به حدود مثبت یک درصد رسیده است، تصریح کرد: اقتصاد کشور نسبت به گذشته رشد داشته، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.
سخنگوی دولت با اشاره به تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ٢٤ آذرماه، این حرکت را گام بلندی پس از مذاکرات نفسگیر ایران با ٦ قدرت دنیا دانست و گفت: شورای امنیت نیز قطعنامه های گذشته را که به عنوان محکومیت ملت ایران بود، لغوکرد.
وی با بیان این که با این روند اتهام ١٢ ساله از پیش پای ملت ایران برداشته شد و خوشنامی ملت ایران به راستگویی در این قضیه و اثبات نادرست بودن آنچه ایران به آن متهم بود، فراهم شد، افزود: ملت ایران به راستگویی و دشمنان به دروغگویی شناخته شدند و این دولت یازدهم بود که چنین دستاوردی کسب کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا