وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان:

همکاری با تبریز در اولویت است

همکاری با تبریز در اولویت است

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان می گوید: همکاری با استان‌های مختلف ایران جزو برنامه‌های ماست، اما تبریز برای ما در اولویت است و مطمئنیم سفر هیات تجاری آذربایجان به تبریز در توسعه روابط ما با ایران تاثیر مثبت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، شاهین مصطفی‌اف در نشست ظرفیت‌های توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و دانشگاهی و راهکارهای افزایش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت آذربایجان‌شرقی، با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، به برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: نتایج خوبی در این اجلاس حاصل شد و بی‌تردید این اجلاس تاثیر مثبتی بر روابط دو کشور خواهد گذاشت.

وی که از سوی جمهوری آذربایجان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان نیز هست، با اشاره به اراده سیاسی سران دو کشور به افزایش سطح مناسبات در همه زمینه‌ها، گفت: در دو سال گذشته تحول بزرگی در روابط ایران و آذربایجان اتفاق افتاده و در این مدت 46 سفر رسمی بین دو کشور انجام شده است.

وی از عزم جدی الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان به توسعه روابط با ایران خبر داد و گفت: بر این اساس مسئولان جمهوری آذربایجان به صورت جدی برای تحقق این امر تلاش می‌کنند.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در ادامه بر همکاری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ایران و آذربایجان تاکید کرد و گفت: ماموریت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بر عهده بخش خصوصی است و مسئولان سیاسی وظیفه تسهیل فعالیت این بخش را بر عهده دارند.

مصطفی‌اف با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از توسعه روابط بین ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در این میان استان‌های شمالی ایران به ویژه آذربایجان‌شرقی به دلیل تاریخ و فرهنگ مشترک با جمهوری آذربایجان نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل را عامل مهمی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور عنوان کرد و گفت: توسعه محورهای ارتباطی جاده‌ای، ریلی و دریایی بین ایران و آذربایجان در دستور کار ماست و از تمام امکانات موجود در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان همچنین از حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی در کشورش استقبال کرد و گفت: با توجه به تجربیات خوب گذشته آماده همکاری مشترک در حوزه صنعت، بهداشت و درمان، داروسازی، علمی و دانشگاهی و فرهنگی و اجتماعی هستیم.

مصطفی‌اف همچنین همسایگی جمهوری خودمختار نخجوان با استان آذربایجان‌شرقی را امکان بزرگی برای توسعه مناسبات دوجانبه دانست و گفت: نخجوان به سرعت مسیر توسعه را طی می‌کند و ایران در این زمینه کمک‌های زیادی کرده است.

هیاتی 100 نفره از مسئولان دولتی، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان که روز دوشنبه به منظور شرکت در دهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران به کشورمان سفر کرده بود، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه وارد تبریز شد.

برگزاری نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان با اعضای اتاق بازرگانی تبریز از برنامه‌های سفر این هیات به تبریز است.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان همچنین در جریان سفر خود به تبریز از موزه آذربایجان، مسجد کبود و مجموعه فرهنگی مقبرة‌الشعرا بازدید کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا